Fairshopping

Varning för Hotels.com

Jag bokade en resa via hotels.com och valde ett 3 stjärnigt hotell som heter Hotell Atache i Stockholm. När jag kom så blev jag chockad över rummet det såg ut som en gammal lagenhet. Badrummet hade ingen dusch utan ett badkar som det luktad ur. Det såg ut som en gammal sliten lägenhet men eftersom jag anlände så sent så väntade jag med att byta rum till dagen därpå.

Jag fick besök av en vän på morronkvisten och vi åt frukost tillsammans när jag passerade lobbyn ropade dom på mig och ville ha betalt för ett dubbelum eftersom jag hade sällskap. Jag gick dit och betalade för dubbelrum trots att personen enbart varit i rummet nån timme.

I lobbyn stod det byt upp dig till dubbelrum för endast 100 kr. Jag fick betala 300 kr och ifrågasatte detta. Fick inget svar på det.

Min vän ville stanna med mig så jag bokade dubbelrum resten av resan dvs 3 dagar. Betalade åter 300 kr per natt extra. Jag frågade igen och dom sa att detta ej gäller om man bokat via hotels.com Jag tänkte inte mer på det.

Min vän jobbade dagen efter så jag hade dubbelrummet en natt själv. När jag gick ner i lobbyn på kvällen så säger personalen där att det kommer väl ingen mer nu? Ursäkta frågade jag. Hon sa jo om din vän nu har åkt så kommer det väl ingen mer som ska sova här? Jag tittade på henne och sa att det angår inte henne eftersom jag betalat för dubbelrum. Kände mig kränkt trodde hon att jag hade mottagning däruppe eller. Jag stod och läste en tidning runt hörnet när nattpersonalen kom och jag hör hur hon i receptionen säger håll koll på bögen i rum 309 han kommer nog släpa hit nån i natt. Jag tog hissen upp och ringde en vän.

En halvtimme senare gick jag ner oh mötte honom, gav honom en kram och gick förbi lobbyn med ett smile. Detta var enbart för att provocera eftersom dom sagt det som dom hade sagt. I det nya rummet fanns det en heltäcknngsmatta och både min vän och jag konstaterade att det stank mögel. Vi ringde ner till lobbyn och påpekad detta. Vi fick frågan om vi hade gått med våta fötter på mattan. Ja precis det är vårat fel efter ett par timmar. Det kändes så skönt att lämna hotellet på morgonen.

När jag satt på tåget hem mäkte jag att mtt pass ej fanns väskan. Jag ringde hotellet som hade hittat det. Jag bad dom skicka det och hon säger ja för 300 kr så kan vi skicka det. Jag sa att jag skulle höra av mig. Kontaktade nu hotels.com och berättade detta vilket ocker vilket bemötande. Dom skulle pratat med hotellet och se till att mtt pass skulle skickas för betydligt lägre kostnad.

Ett par dagar gick och jag ringde hotellet som nu inte vet var mitt pass är.
Jag blir arg och undrar om dom har alla får hemma. Jag fösöker i flera veckor lokalisera mitt pass men det vekar vara försvunnet. Detta var i September. December så har mitt pass dykt upp på polisstationen Flemmingsberg. Jag får sätta mig på buss och åka och hämta det.

Då hittar dom det inte. Det har skickats vidare. Jag får tillslut tag i det. Jag kontaktar hotels.com och berättar detta och föreslår att dom inte ska sammarbet med hotell atache för dom är hemska. Jag sa till hotels.com tt dom borde betala tillbaka min vistelse där. Jag får 120 kr har lagt ut över 5000 kr. För att bli förolämpad, kallad bög och få mtt pass borttappat. Jag vet att hotellet jävlades med mig med passet. Tyvärr verkar hotels.com inte hålla sina löften. wake up happy? snarare wake up sick and be insulted and robbed.



Skickat till Hotels.com 2010-03-15 21:57:05

TBATB
Du vill också ha svar på denna åsikten.

Just nu vill 755 personer ha svar!

Väntat på svar i 1691 dagar.
» Meddela mig när företaget svarat!

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna kommentera!
matte_stockholm, 2014-05-30 08:14:38
Du måste ha haft en otrolig otur med själva hotellet. Jag har använt hotels.com i flera länder i världen och aldrig haft några problem. Alltid fått det rummet jag bokat ( ibland bättre ) till det pris som jag fått via deras sida.
Rapportera
TBATB, 2010-04-12 17:06:22
Vill bara meddela att hotels.com har kontaktat mig och vi har löst detta dom har tyvärr ej möjlighet att komentera här pga deras policy, men dom har visat sig vara mycket tillmötesgående.

Rapportera
TBATB, 2010-04-11 01:16:51
Fick ett mail för läääänge sen att dom skulle se över saken men sen inget
Rapportera
TBATB, 2010-04-11 01:15:49
Dom svarar ej på mail heller,.
Rapportera
Jamen, 2010-04-08 10:41:01
Att företag inte ens väljer att svara bevisar väldigt mycket. Jag kommer aldrig välja Hotels.com.

Tar man inte kundservice på allvar när man arbetar inom den här branschen så är man åt helvete fel ute. Det handlar ju bara om kundvård/kundservice i Hotellbranschen.

Rapportera
Skipp, 2010-03-26 22:11:47
TBABT: Men vad är det för svar du reffererar till om du inte fått ett svar? ?r ju flera företag som svarar personligen och inte här. Finns ju inget krav på att behöva svara offentligt. Viktigare är ju att man svarar direkt till någon som skickat reklamation, eller hur?
Rapportera
TBATB, 2010-03-19 13:57:23
Dåligt av ett företag att inte ens besvara ev klagomål!
Rapportera
TBATB, 2010-03-18 18:12:41
Tror inte hotels.com kommer att svara dom har ju bara gjort det en gång så det ligger flera klagomål emot dem som sladrig har besvarats.

Rapportera
TBATB, 2010-03-17 10:44:28
Hotellguiden var har jag kallat folk idioter? jag skrev att jag tyckte en person hade en korkad åsikt!
Rapportera
camilo, 2010-03-16 19:57:15
Hotellguiden: Det du skriver stämmer till fullo!

Jag tror inte heller att det är att hoppas på något utförligt svar här på FS då hotels.com ej har något med saken att göra egentligen, vad de än uppger på sin sajt, det är hotellet som är mest ansvariga över händelsen/rna.

Rapportera
Hotellguiden, 2010-03-16 18:59:25
Camilo: Det är ingen som säger emot dig på den punkten, och det är egentligen inte vad saken handlar om. Varken du eller jag var där, så vi kan inte säkert VETA vad som sagts eller inte. Men bara det fenomenet får ju blodtrycket på skribenten att bli högre än Mount Everest, och den ena efter den andra är idioter, korkade osv. Jag är ganska övertygad om att om man uppvisar det beteendet och bemötandet i riktiga livet, lär nog det flesta kontakter med andra eller saker man företar sig där det finns risk för liknande "idioter" som inte gör exakt som man tänkt sig, på ett eller annat vis utmynna i inget annat än rena konflikter. Istället, för som Sunt Förnuft redan konstaterade, att hade skribenten lungt och stilla istället satt sig hemma och sakligt skrivit ett brev till hotellet, hade saken säkerligen löst sig både enklare och förmodligen förmånligare till favör för kunden.

Sorgligt nog tror jag faktiskt snarare att han lyckats sabba sig eget case.

Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 17:21:04
Ja där var svaret ja, inte så intressant faktiskt. Låter korrekt. Bokar man genom en bokningssida får man inte alltid alla förmåner som om man bokar direkt, t.ex. bonuspoäng. man bestämmer vad man vill betala och för vad.
Det låter i ditt klagomål som om Du valde att inte byta rum förän andra dagen oich att Du då fick göra det.
Angående tillmälena förstår jag att de inte kommenterar det.
Du får göra en polisanmälan för ofredande mot hotellet kanske. Hotels.com lär inte kunna betala skadestånd på dessa lösa grunder.
Tror Du hade fått en ursäkt och kanske en gratis övernattning om Du vänt dig till hotelledningen med ett lugnt och sakligt klagomål iställett.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 17:20:21
Kan hålla med om att hotels.com ej ska ansvar för att passet försvann, men hotell Attache skötte hanteringen av det dåligt.
Jag ville bara veta var det var för jag hade en resa som väntade i Januari.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 17:16:32
Saken är den när vi klagade på mögeldoften så bad vi om ett annat rum, svaret var att vi får då betala 500 kr i städavgift då detta var efter kl 16
Men dom säger att vi aldrig ens fört det på tal.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 17:12:38
Nu var det så att passet aldrig hade kommit till Västberga utan till flemmingsberg, och senare vidare skickats till Passexp på Kungsholmen.
Det datum passet hade lämnats var runt 20 Oktober, detta mail är ifrån September
Så jag vet inte varför hotellet skulle säga 3 veckor innan att passet var på Västberga sen när dom väl lämar in det görs detta till Flemmingsberg.


Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 17:10:22
Har inte sagt att någon ljuger! Har inte diskuterat ditt fall med Posten heller. Det jag sagt är att klagomålet bör vändas till hotellet och att man bör höra båda sidor innan man dömmer. Det är min personliga åsikt att jag kan tänka mig att Du överdriver lite vad gäller hotellets agerande och förskönar lite av ditt eget, det gör nog de flesta när de är förbannaSvaret Du fick av Hotels.com/Expedia.
Jag försvarar absolut ine att någon kallar någon något som kan vara kränkande, men ingen som ine var på plats kan avgöra hur allt gick till.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 17:08:38
Tack för ditt meddelande till Hotels.com angående ditt resplansnummer 32559008


Vi har undersökt ditt ärende närmare.

Från ditt brev kan vi se att du fick betala extra kostnader vid ditt besök på Hotell Attache.
Vi har vart i kontakt med hotellet som bekräftar att du, som du själv skriver haft en extra person på rummet.
Det du fick betala var 2x300SEK för dom 2 nätterna du hade en extra person.
Dom hade inte fått någon information att det hade luktat mögel. Dom sa att då skulle du fått byta direkt till ett annat rum om du hade sagt till i receptionen.

Tyvärr kan vi inte hjälpa dig angående ditt pass
Hotellet har meddelat oss att dom lämnat det till polisen(västberga polisstation).
Du kan kontakta dom angående för att få ditt pass tillbaka.

Med hänvisningar till ovanstående kan vi tyvärr inte ge någon kompensation.



Tveka inte att kontakta oss om du vill ha ytterligare hjälp.



Med vänlig hälsning

Sofia
customer support agent
kundtjanst@hotels.com

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 16:58:25
Jag har otroligt hög tolerans nivå och tillslut så får man helt enkelt ändra taktik.

Jobbar själv inom service yrket och möts dagligen av klagomål.
Det jag lärt mig är att vara lyhörd visa intresse för kundens besvär och på bästa sätt försöka lösa situationen för kundens bästa.
Man vinner på det i längden och det är en befriande känsla när man lyckats få den mest missnöjda att dra lite på mungiporna.
Dessutom ger det ett gott rykte till arbetsplatsen


Rapportera
TBATB, 2010-03-16 16:51:10
Så du anser sunt förnuft att jag ska tycka det är okej att posten har bort saker som jag betalat 5000 kr för? Väntat i 3 månader för att få veta vad som hände? ?r du så rik för mig är det otroligt mycket pengar och dessutom få olika svar varje gång man kontaktat dem. Posten har erkänt och bett om ursäkt men du anser att jag bara skulle ha ryckt på axlarna och sagt jahilavarit där och fått riktigt konstiga svar som att jag hämtat ut det. Fast jag tom har infogat mina kollinummer här på FS.
Jag tål att kallas vad som heslt i smmanhang och som jag sagt tidigare om det inte vore för passet så hade jag ej brytt mig om det här ens.
Men att anta att jag ljuger trots då att jag bevisat i fallet med posten att jag talar sanning at jag har varit en dålig gäst och betett mig illa.
Jag är inte uppfostrad så som tur är.
Men som sagt vi lever i ett fritt land och alla har rätt till sin åsikt men varför skulle jag hitta på detta? eller varför ens erkänna att jag provocerade efter det dom hade sagt? Jag vill återge hela historien även min ev skuld i det hela. Och vad gäller klagomål till hotels.com så har dom själva sagt itfn och via mail att det är via dom som det ska göras , hur kan då vissa här sitta och säga att jag inte vet vad jag pratar om eller att jag agerat fel?
Jag är en bög och står för det men jag vill heslt bli kallad vid namn eller gästen i rum 309 jag tror inte dom sa fettot i rum 211 osv. eller vad vet jag det kanske är deras sätt att identifiera gäster.
Jag ska klistra in mailet från hotels.com dvs deras svar på mitt första klagomål där har peronalen informerat i alla fall ska kolla min mail återkommer,

Rapportera
camilo, 2010-03-16 16:22:44
Det kommer bli intressant att få höra hotels.com version av detta, då den kan skilja sig totalt från TS, hoppas de har tagit kontakt med hotellet och kan bifoga hotellets kommentar på detta. Jag påstår INTE att TBATB ljuger om något här. Men jag blir alltid lite misstänksam, även fast jag vet att sånt här förekommer i dagens samhälle, speciellt när man bara har hört en version av det inträffade. Men om hotellet svarar på detta så lär väl personalen förneka detta, så det lönar sig nog inte så mycket hellar att höra deras version då den "medverkande" (hittade inget bätre ord just nu) personalen inte vill drabbas av att de kan ha kallat en gäst, bög.

Jag tror att de homosexuella tål att bli kallad bög (har ingen aning, bara vad jag tror), men inte i den meningen "Håll koll på bögen i rum 309..." då används ordet "Bög/en" mer som ett skällsord. I ett sådant fall skulle jag, om jag jobbade inom branchen, säga "Håll koll på han i rum 309, så att vi vet om han tar med någon till rummet", det tycker jag låter mycket mycket trevligare.

Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 15:58:50
Sanna, Du visar ju direkt vad Du går för!
Löjligt att börja svära och domdera, Du har dessutom fel i sakfrågan.

Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 15:54:36
TS har ju uppenbarligen problem med temperamentet, detta skrikande kan inte vara bra för hälsan!
Kan man inte tåla en diskusion på FS så undrar man hur TS reagerar vid en konflikt med ett hotell eller posten. Inte direkt rätt sätt att få kompensation eller sympati :-)

Rapportera
Sanna., 2010-03-16 15:52:58
Vad fan gör folk som sunt förnuft och hotellguiden på fairshopping egentlign sitter och är otrevliga kastar anklagelser och förstör . Det finns fler har ni inget liv? Fairshopping har kollat ip och ändå sitter ni här och gormar.Dessutom ska värdehandlingar som glömts genast tillbaka till ägare eller myndighet. Har även jag läst Hotels.com villkor och det är dit man ska klaga det verkar som om det är ni som inte kan ta andras åsikter. Nu får Fairshopping snart ta bort dessa bittra människor utan liv.
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 15:42:35
DET HANDLAR INTE OM BORTTAPPADE PINALER DET ?R EN V?RDE HANDLING SOM GL?MTS. SOM JAG GENAST EFTERLYSTE DESSUTOM S? HAR HOTELL KRAV ATT L?MNA S?NT TILL POLIS.
ELLER SE TILL ATT DEN SOM GL?MT DET F?R DET UTAN EN MASSA AVGIFTER.
TYV?RR ACCEPTERAR JAG INTE ATT BLI KALLAD SK?LSORD ELLER BO I M?GLIGA RUM ELLER BLI MJ?LKAD P? PENGAR.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 15:36:13
Mitt andra klagomål har posten erkänt att dom gjort fel och bett mig om ursäkt.
Dom kommer också att ersätta det som dom har slarvat bort hur kan niförlöjliga det som folk har råkat ut för?

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 15:32:32
En värdehandling ska man genast lämna till polisen om gäst har glöt på hotell resturang osv.
Vadå trovärdghet ? och igen anklagelser från er?
Har jag 7 olika datorer?
NU F?R NI GER ER
Jag vet väl själv vad jag har utsatts för ni var väl inte där och det är jag som berättar vad som hände och vad som man inte ska acceptera.

Rapportera
Hotellguiden, 2010-03-16 14:58:39
Sunt förnuft: Vet inte varför, men jag höjde väll inte direkt på ögonbrynet.
Rapportera
Hotellguiden, 2010-03-16 14:03:11
Maria: Men du tror väll inte på fullt ALLVAR att profesionell utbildad personal står och skriker "bögxxxx" över en hel reception så att allt och alla hör? Om sen vederbörande har det som åsikt, är en helt annan femma, och inte mycket att göra åt. Tyvärr. Vill man vara insnöad så är man ju. Men det förändrar ju inte vad som FAKTISKT hände, och om det vet vi egentligen inte ett smack innan andra sidan har sagt sitt. Bara för att vi har EN hese fredrik här inne, som maste ta i från tåna för att få "sin" historia gällande, är det inte = den alena rådande sanningen. Eller hur? Jag tror inte ett dugg på det faktsikt. ?ndå tillhör jag den delen av befolkningen som bor på hotell klart över rikssnittet, har träffat/sett min andel av otrevlig personal. Aldrig någonsin har en enda fått för sig att bete sig dylikt. Dom är faktiskt utbildade. Sen är kanske inte alla lämpade, men det är en annan sak.

Och vad gäller brottappade pinaler, kan man ju tycka att Hotellet har världens bästa eller absolut sämsta rutiner kring att hantera det, men det ändrar ju inte fakta. Du M?STE hålla reda på dina pinaler själv, och gör du inte det och inte har möjlighet att själv fysiskt besöka hotellet får du ju helt enkelt finna dig i dom rutiner dom har. Eller helt enkelt låta bli att be om den assistansen. Fritt val. Det är knappast så att Hotellet i detta läget P?TVINGAT den stackars gästen den här tjänsten.

Fairshopping - teamet: Det är faktsikt inte svårare än att samma person kan skriva från olika IP-adresser genom att byta dator. Personligen kan jag inte anse annat än att Joha:s reflektion är i det fallet är klart trovärdig.


Rapportera
Hotellguiden, 2010-03-16 13:50:29
Sunt förnuft: Kan inte annat än hålla med dig. Man kan inte låta bli att få känslan av både överdrifter och dramatisering då skribenten har ?NNU större sjå att anklaga alla som ev. har en fråga i sammanhanget, idiot förklarar dom, och misskrediterar alla andre enligt epitetet "är ni inte med är ni emot". Ganska känd härskar teknik. Frågan är om inte svaret på den här historien bäst förklaras utifrån ICD-10 skalan. Men det överlåter jag till annan, behörig, person att uttala sig om. Dock ändrar det inte trovädrigheten i det här som knappt är över vattenytan vid det här laget, om det ens var högre från första början.
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 12:15:31
Jag anser att om man betalar flera tusen för att ta in på hotell och därmed vill ha en upplevelse, koppla av eller bara komma bort så ska man inte bli behandlad illa av personalen. Inte heller ska dom ta olika priser för olika gäster och råkar man glömma något vilket är mänskligt och i det här fallet en värdehandling då ska dom om gästen efterfrågar det se till att det smidigt kommer fram .

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 12:12:04
Om något så har jag underdrivit inte överdrivit.
Det rör sig om 4 dagar och ca 8000 kr kollade precis min bokning.
I övrigt så stämmer historien ganska ordagrant med som jag först beskrev den i September 2009

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 12:07:26
Som jag har sagt så betedde jag mig mycket bra. Jag provocerade med en bögkram efter det dom sagt.
Tror fler hade gjort som jag
Kan ni sluta anklaga mig utan bevis och som ni ser så har jag inte flera nick som ni också antytt.

Och igen så är det Hotels.com som ska ta emot klagomålen Det faller tillbaka på dom om en gäst är missnöjd och använt sig av deras service.
Hur kan det bli mitt fel? passet glömdes i rummet jag hade varit utomlands och tänkte stanna ett par dagar i sthlm innan hemresan till småland.

Rapportera
Frogger, 2010-03-16 08:34:35
Innan ni friar eller fäller, tänk på att vi bara fått höra ena sidan. Jag skulle gärna vilja höra hotelpersonalens syn på denna gäst, om dom nu minns honom.

Tyvärr lär vi aldrig få höra den sidan då någon presschef, informationsansvarig eller liknande på hotels.com lär besvara klagomålet.

Rapportera
Fairshopping-teamet, 2010-03-16 08:03:56
Vi har kollat igenom alla ip och det finns inget konstigt.
Rapportera
Gör om gör rätt!, 2010-03-16 07:34:14
Precis som jag sa är det inget klagomål som bör riktas mot Hotels.com, klart de vill ha feedback och recensioner av hotellen men läs vilkoren ännu en gång så kanske Du förstår!
Ska bokningssiterna ta ansvar för alla de tiotusentals hotell de förmedlar och känna personalen på varje hotell, ska de gå in och lösa personkonflikter mellan alla kunder och hotell? Orimliga krav!
Det är hotellet som har hela ansvaret för sitt uppträdande även om Hotels.com kan bli informerade om det, inte anklagade. Fult att hänga ut ett företag som inte har med saken att göra!
Du skriver att Du provocerade, tror knappast Du underdriver.
Dessutom vet ingen här om hur bemötandet verkligen var, Ni har bara hört en sida berätta.

Rapportera
killawife, 2010-03-16 05:46:40
Väldigt dåligt bemötande av hotellet så klagomålet är helt klart befogat. jag har en fråga bara: Varför hade du med dig passet? Och lämnade du in det i receptionen eller glömde du det på rummet?
Rapportera
Joha,, 2010-03-16 03:22:25
Jag tycker precis som du säger att många människor i minoriteter ofta söker en anledning till att ifrågsätta att en annan människa tycker illa om någon bara för att man tittat 2 sekunder för länge eller sagt nått som kan tolkas på fel sätt fast det kanske inte var menat så. Det kan handla om både tjocka och smala, bögar och lesbiska, gula röda gröna svarta och andra också. Jag tycker folk ska få vara som man vill vara och ingen har någon rätt att på något sätt diskriminera en annan människa. Allra minst öppet. Men precis som du beskriver dina vänner som går igång på en blick som lagts lite fel så är många som söker en anledning och bara "väntar" på att få den där blicken och därmed lägger sig själv som offer fast det egentligen inte var en situation från första början. Det är tråkigt att personalen gjort så här och jag kan inte säga annat än det är just Tråkigt att människor är så.

Men en annan sak som jag måste ge alla som tittar lite "snett" på en homosexuell är att det givetvis är aningen annorlunda när två killar håller hand eller liknande. Du kan inte säga att det normalt. Jag tycker inte det är fel men precis som en av mina fjollvänner sa: Tar man på sig ett plagg som har alla möjliga färger så får man räkna med att blickarna faller på en eftersom man står ut bland mängden och så är det fortfarande bland homosexuella eftersom det normala räknas som hetrosexuell. En homosexuell person är precis som en hetrosexuell, oftast normal. Men en homosexuell person tillhör inte det normala om man kollar på samhället i sig.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 03:04:15
Jag hatar att kaga egentligen och tror folk finner sig i för mycket. Jag har själv fått dagens ros vid 4 tillfällen pga min servicekänsla och den har jag inte ens behövt tvinga fram. Vissa människor ska inte jobba med människor, nu säger jag inte att det gäller personalen på detta hotellet dom är säkert jättetrevliga mot sina kunder men i mitt fall så skar det sig och jag vet att jag var både trevlig och social.
Kan hålla med om att bögar ibland kan vara känsliga och leta efter nån sorts diskriminering, jag har vänner som går igång på en blick som anses vara fel.
Jag själv har både blivit misshandlad och förföljd så jag har rätt så hög toleransnivå.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:59:25
Jag är tvärtom jag ringde som sagt en vän som är en uberfjolla (nu sa jag det) bara för att se reaktionen och jag väntade mig att dom skulle säga nåt riktigt dumt in my face!
Då hade jag sagt ifrån.
Jag hade nog aldrig ens brytt mig om det inte vore för passet.
Men Det blev sak på sak.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:56:30
Dom bytte av varandra och den ena var på väg nerför trappan när den andra sa det ganska högt efterom jag hörde det.
Absolut vi kallar varanda för saker bland mina vänner, men man själv aktar sig för att säga nåt klantigt om en annan nationalitet tex.

Jag har inga problem med att vänner eller bröder säger det men i det sammanhanget kändes det inte väl menat i alla fall.
Man märker av när folk pratar om en.
Blickar till varandra plötslig tystnad och sen ett överdrivet HEEEJ.

Rapportera
Joha., 2010-03-16 02:55:08
TBATB - Hörde du att dom sa bög eller liknande vi fler tillfällen ? Varför sa du inte ifrån ?
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:49:40
ORIGINAL MAILET TILL HOTELS.COM

'Hej jag hade bokat 3 dagar på hotell attache, jag fick besök på morgonen då krävdes jag på 300 kr till trots att jag haft enkelrum, så skulle jag betala för dubbelrum, vi hade inte dom bekvämligheter som dubbelrummet skulle haft. I receptionen stod tydligt att byta pp sig till dubbelrum kostar 100 kr, inte 300. I vilket fall som helst så bokade jag om till dubbelrum de resterande dagarna och fick betala ca 1000 kr till. Mitt besök stannade bara en natt, och då säger dom i receptionen att det kommer ingen mer nu va?. jag har ju dubbelrum så vad ska det angå dom.. Personalen betedde sig riktigt illa, jag är gay och dom hördes baktala mig vid flera tillfällen. jag vill ha mina pengar tillbaka för jag betalr inte för att bli så illa behandlad, jag glömde mitt pass där det kostar ca 60 kr attskicka rek dom ringde och sat att det kostar över 300 så dom har behållt mitt pass. Kan ni se över detta? har tagits emot av secure.hotels.se.
2009/09/12

secure.hotels.se

Rapportera
Joha., 2010-03-16 02:49:01
TBATB - All är vi olika, vissa tar åt sig av ordet bög andra använder istället för homosexuell eller gay. Jag har tre stycken vänner till mig som är homosexuella varav 2 är killar. Dom kallar varandra för bögar om man pratar om deras sexuallitet. Dom ser inget konstigt i det. Precis som vissa personer med härkomst från andra länder reagerar på ordet Svart när man pratar om deras hy medans vissa inte alls bryr sig utan använder ordet för vad det är. Jag vet inte hur du fungerar och vad du tar åt dig på ett sätt som får dig att känna dig nedvärderad och jag vet som sagt heller inte vad som sagts av personalen på hotellet.

Däremot tror jag att dom kan ha kallat dig bög vilket är jävligt klantigt. Jag tror dock inte att dom sagt bögjävel. Men det som ter sig jätte konstigt är ju att du stått bakom ett hörn och hört deras konversation för som du beskriver det var det en bit bort. Jag tror knappast att hon/han skrikit det över hela lobbyn.


Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:38:34
Polisen sa att passet lämnades in 20 Okt jag glömde det redan 7 September.
Och jag erkänner att jag blev pissed off efter påhoppet om Bögen så jag ville nog retas lite med hotellet.
Därför bad jag en vän komma över.
Det kändes lite obehagligt då jag misshandlades av 14pers nåra år innan just pga att jag är gay.

Rapportera
Joha., 2010-03-16 02:38:24
Ja vad bra att du gör det men det sa personen i inlägget till den mest kommenterade tråden också. Sen kom det fram att han använt sig av ganska många fler än 1, tror det var över 20 olika nick. Jag läser dina inlägg och givetvis har jag rätt att ifrågasätta det du skriver eller fråga om jag inte förstår, det hör till ett öppet forum som Fs ändå är. Just på grund av att det är ett forum så har man rätt att kritisera och ifrågasätta dig som startat tråden. Det finns regler och följa men dessa har inte brutits här vad jag kan läsa mig till och vad hackar ? Att folk ifrågasätter dig är inte mer än normalt. Jag vet av erfarnhet inom mitt yrke att folk i allmänhet till 100% inte klarar av att återberätta en historia rätt upp och ner utan man lägger till lite och tar bort lite. Ju fler gånger man berättar samma historia desto fler gånger gör man också om den lite grann. Inte bara du utan alla. Därför tror jag tveklöst att du lagt till lite här och där samt tagit bort lite här och där.
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:34:28
Jag välkomnar att FS kollar ip.
Kan ju bero på att raden tar slut?
Eller att vissa skriver så det är lättare att läsa?
Själv skriver jag så för att dela upp mer.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 02:32:24
Jag fick tag på passet men det hade blivit avreg.
Håller mig till ett nick här.

Rapportera
Joha., 2010-03-16 02:31:31
Bengt , tbatb eller vad du nu heter. Jag anklagar dig inte för något som jag inte har belägg för utan jag frågar endast FS om det inte vore bättre att man använder ett alias i en och samma tråd. I ett inlägg säger du att du skaffat nytt pass och i själva inlägget yrar du om att du fått besvära dig med att åka och hämta det gammla. Jag vet inte med Fs med forumet är öppet och därmed får vi disskutera om allt som har med situationen att göra oavsett synsätt. Du nog kallt räkna med att alla inte kommer tro din historia bara så där. Fs har själva uttalat sig om att sidan ska läsas med det kritiska ögat eftersom man inte till 100% kan garantera det folk skriver här.
Rapportera
Bengt., 2010-03-16 02:17:30
Ja snälla Fairshopping gör det!
och sen ta bort dom som sitter och anklagar folk här

Rapportera
Bengt., 2010-03-16 02:14:01
Vad fult att försöka få TBATB att framstå som en lögnare när det är dom själva som ljuger.
Håller med TBATB helt och hållet.
Passet skulle inte ha kommit bort på hotellet.
Alla kan glömma saker och man borde bemötas bättre.
Man står inte och säger bög eller liknande bland folk om sina gäster.
Mögel är farligt .
Och ja klagomål ska framföras till Hotels.com
Kan inte Fairshopping ta bort dessa idioter som sitter och förstör i alla trådar?
Verkligen tragiska individer.

Rapportera
Joha., 2010-03-16 02:09:39
TBATB - Nu klipper jag in dina egna ord från tråden ang passet. "December så har mitt pass dykt upp på polisstationen Flemmingsberg. Jag får sätta mig på buss och åka och hämta det. Då hittar dom det inte. Det har skickats vidare. Jag får tillslut tag i det"

Sen säger du här nedanför i kommentarerna att du inte alls har fått ditt första pass utan fått göra ett nytt och jag bara funderar på hur du ska ha det ?

En annan sak jag lärde mig i skolan för många år sen var att aldrig byta rad efter en punkt utan att hela tiden fullfölja raden. Om man kollar TBATB, Malou77, Inger C, samt nattsuddaren så skriver alla på samma sätt. Alla bryter raden med en punkt, likt detta.
För att sen fortsätta med något nytt at skriva. Därför tror jag att dessa är samma person. Jag uppskattar om Fs kollar ip, då det borde vara samma eftersom inläggen kommer direkt efter varandra med med olika alias.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:58:01
Hotels.com L.P. strävar efter att ge bästa möjliga service och hjälper våra uppdragsgivare att rätta till eventuella misstag rörande din bokning. Men Hotels.com L.P. agerar endast som oberoende ombud för olika aktörer i resebranschen som tillhandahåller tjänster inom flyg, biluthyrning, hotell, sjävhushållslägenheter, semesterboende och andra arrangemang. Därför har vi inget ansvar för personal, utrustning eller arrangemang som våra underleverantörer tillhandahåller och ansvarar inte för olägenheter, personskador, skador på egendom eller förluster till följd av oaktsamhet, försummelse, eller utebliven betalning som våra underleverantörer är skyldiga till. Alla klagomål måste rapporteras inklusive all relevant dokumentation till Hotels.com L.P. inom 60 dagar
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:54:05
Jag är trött på Besewissrar som tydligen har fel!
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:53:10
"Gör om gör rätt"
Du glömde klistra in raden efter det du klistrade in här då du anklagar mig för att inte ha läst villkoren
Det är du som ej läst dem ordentligt.
Du sitter här och anklagar mig när det står så här efter det du just skrivit här


Alla klagomål måste rapporteras inklusive all relevant dokumentation till Hotels.com L.P


Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:47:45
Vi hoppas att du trivdes på Hotel Attache. Vi vill ge dig chansen att recensera hotellet och lämna kommentarer som kan hjälpa andra resenärer att avgöra om hotellet passar dem.
Klagomål? beröm? du hjälper oss att bli bättre.

Rapportera
Malou77, 2010-03-16 01:42:38
Fy fan vilka människor som skriver här ibland.
Dom angriper folk som vågar klaga och beter sig riktigt illa . Det är väl knappast lögn om man stavat fel på hotellet eller om man har skrivit 40 kr eller 59?
Ni sitter och förstör alla trådar med skitsnack.
Jag kan bara säga att den här sortens service vill man INTE ha.
Ni sitter ju och anklagar personen att vara otrevlig, vet ni det eller?
Han ska väl inte kallas bög och ringer man och har glömt något så borde dom ju inte slarva bort det i veckor?
Ni sitter och hackar på småsaker och försöker förlöjliga människor.
Skaffa ett liv istället.
Jag skulle ha skällt ut personalen om nån sagt så.
Vad är det för fel på folk.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:35:55
Har läst deras villkor och det står inget om att man ska klaga direkt till hotellet
Jag kan ju lägga upp mailet man får efter vistelsen.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:33:58
Så bra att veta att det är sån här service ni vill ha!
Rapportera
TBATB, 2010-03-16 01:30:46
Ok 59 kr är helt ok, saken är den att jag ringde och ringde för att få mitt pass dom sa då att dom ej visste var det var.
Trots att jag ett par dagar tidigare fått veta att det var på hotellet.
Dom berättade inte heller vilken polisstation dom lämnat det på.
JAG HAR F?TT SKAFFA NYTT PASS F?R ATT HOTELET HAR HAFT BORT DET.
Ja jag glömde det men direkt ringde jag.
Dom väntade över 6 veckor innan dom lämnade det till polisen.
Men när jag ringde så visste dom ej var det fanns.
Och vad gäller klagomål så stämmer det att jag fick ett mail dagen efter jag checkat ut från hotels.com där dom ville att jag skulle skriva ner klagomål eller beröm.
Jag har inte passet idag som du skriver jag har ett nytt då mitt gamla tyvärr hann bli avregistrerat pga detta.
Hur kan ni sitta och anta att jag betett mig otrevligt?
Jag jobbar själv inom service yrket så jag skulle nog säga att jag beter mig bättre än dom flesta.
Stavfel på hotellet sorry.

Rapportera
Joha., 2010-03-16 01:21:55
Vad är det här. För det första så ljuger du direkt i tråden där du säger att Rekbrev kostar under 40 kr. Rek brev inom sverige kostar 59 kr enligt postens hemsida. För det andra så är det inte hotelet som har slarvat bort ditt pass utan du själv. Du glömde det och ska endast vara tacksam att du har passet idag för att hotelet tagit till vara på passet. Du verkar vara en sån människa som söker problem.
Rapportera
Inger C, 2010-03-16 01:21:21
Vissa har verkligen inte en susning.
Om man bokar hotell via hotels.com s?¥ f?¥r man dagen efter sin vistelse ett mail. D?¤r kan man framf?¶ra ber?¶m, klagom?¥l eller annat som sedan f?¶rmedlas till hotellet.
Hotels.com ?¤r en f?¶rmedlingsfirma.

Pass ?¤r en v?¤rdehandling s?¥ som k?¶rkort och ska inte slarvas bort av personal.
Om personen ringde flera g?¥nger s?¥ borde dom ha skickat det utan en massa strul och kostnader.
Det ?¤r olagligt att ha bort andras v?¤rdehandlingar.
Jag tror inte TBATB sitter och hittar p?¥ detta.
Ett riktigt bra klagom?¥l.
Allm?¤nt intressant f?¶r alla som reser och anv?¤nder sig av Hotels.com.
S?¥ f?¥r inte personal behandla g?¤ster.
Alla ska behandlas lika oavsett l?¤ggning ras osv man betalar ju alla samma pris och b?¶r f?¥ samma bem?¶tande.
Tycker det finns nog med snorkiga kassabitr?¤den och resturangpersonal service ?¤r service.

Rapportera
Gör om gör rätt!, 2010-03-16 01:14:23
Från Hotel.coms hemsida, (läs vilkor innan Du klagar!)

Hotels.com L.P. strävar efter att ge bästa möjliga service och hjälper våra uppdragsgivare att rätta till eventuella misstag rörande din bokning. Men Hotels.com L.P. agerar endast som oberoende ombud för olika aktörer i resebranschen som tillhandahåller tjänster inom flyg, biluthyrning, hotell, sjävhushållslägenheter, semesterboende och andra arrangemang. Därför har vi inget ansvar för personal, utrustning eller arrangemang som våra underleverantörer tillhandahåller och ansvarar inte för olägenheter, personskador, skador på egendom eller förluster till följd av oaktsamhet, försummelse, eller utebliven betalning som våra underleverantörer är skyldiga till

Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 01:04:16
Det finns inget hotell med det namnet, menar Du kanske Attache?http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g189852-d259849-Reviews-Hotel_Attache-Stockholm.html
Du verkar ganska ensam om att vara missnöjd med hotellet. Tycker också det verkar vara dig det är fel på. ?vereagerar kanske på en helt normal fråga från personalen och börjar bete dig otrevligt efter det? Jag tror nog det finns en helt annan sida av denna historia som inte alls har med bög eller inte att göra.

Rapportera
Nattsuddaren, 2010-03-16 01:00:15
Jag jobbar inom Hotell och Resturang som personalansvarig och hade detta inträffat på vårat hotell så hade inte personalen blivit långlivad.
Vi får inte prata skit om gäster i offentliga lokaler.
Man kan tycka nån är en ragata men den förtjänar samma service som alla andra.
Och vad gäller passet så brukar vi ta endast portoavgift för glömda saker.
Man vill ju att gästerna kommer tillbaka och sprider ryktet om god service.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 00:52:36
Det är via hotels.com man ska klaga läs deras hemsida.
Jag uppförde mig riktigt bra.
Hur kan du ens uppmuntra sånt beteende?
Man betalar för service och upplevelse.
Ock skicka ett pass rek. kostar mindre än 40 kr.
Ta in på hotellet själv och se vilka som jobbar där.
Det var inte bara jag som klagade.
Men som bög får man väl inte klaga?



Rapportera
Sunt förnuft., 2010-03-16 00:44:33
Sämsta klagomålet på länge!
Det är inte Hotels.com utan hotellet Du ska klaga till. Att Du kallar andras svar för korkade säjer en hel del om dig och hur Du antagligen uppfört dig.
Ett pass ska skickas rekomenderat, någon ska gå och lämna det samt betala portot, 300:- är helt rimligt för denna service, hade de slarvat så hade de nog inte tagit betalt, nu var det Du som slarvade och får betala.
Hela klagomålet ger intryck av grova överdrifter och rent löjligt uppträdande från dig själv så jag tror inte ett dyft av detta klagomål faktiskt.

Rapportera
En som jobbar på hotell, 2010-03-16 00:43:42
På det hotellet som jag jobbar på, har som policy att om någon glömmer en sådan sak så brukar vi skicka det kostnadsfritt till personen. Vet dock inte hur det fungerar hos andra.

Sen som "hotellguiden" säger så har det med brandsäkerhet att göra. Vi som personal behöver veta om det är någon mer på rummet. Det har inget med privatliv att göra utan snarare säkerhet vid eventuell utrymning (t.ex. vid brand, bombhot m.m.) Men att diskriminera någon på det sätt som du beskriver TBATB är ju fruktansvärt, det är inte vad jag kallar god service. Personalen är ett ansikte utåt, och ska inte bete sig på ett sånt sätt. I alla fall inte om dem vill ha gäster, samt sina jobb kvar!

Rapportera
MariaMontazami, 2010-03-16 00:26:00
"Hotellguiden"
?r du seriös?

Rapportera
Malou77, 2010-03-16 00:21:34
Men herregud!
Personal ska absolut bete sig proffsigt.
Det är kunder som betalar deras lön.
Och vad gäller passet där så ska dom absolut inte ta 300 kr för att skicka det.
Mögel ska inte finnas på hotell pga allergi.
Skulle någon säga feta kossa till mig eller om mig så skulle jag bli fly förbannad.

Rapportera
TBATB, 2010-03-16 00:13:06
Ursäkta ? personal ska vara proffesionella kalla kunder för bög? i lobbyn där folk vistas?
Mögel på rummet?
Ta 300 kr för att skicka ett pass och sen i protest ha bort det.
Jag efterökte det länge det blev tom avskrivet fick skaffa ett nytt.

Hur korkade åsikter har du människa?
Jag har jobbat inom service yrket länge och inte fan beter man sig så!
Vad gäller nattgäst så var det ju inte pga det som dom frågade om du läser innantill.
Höna av en fjäder?
Jag bad dom skicka passet.
Jag ringde hotellet 3 ggr så vad kunde dom göra till sist?

Det här är det mest korkade svaret nånsin här.
Hoppas det händer dig så får du se.
JAG TAPPADE INTE PASSET JAG GL?MDE DET OCH 2 TIMMAR SENARE RINGDE JAG OCH EFTERLYSTE DET.

Jag betalar dyra pengar för semester och bli behandlad så?


Rapportera
Hotellguiden, 2010-03-15 23:47:05
Det finns en MYCKET rimlig förklaring till frågan om det skulle sova någon mer än du i rummet eller inte, vilket inte har det minsta med att göra om Hotellpersonalen är nyfiken på ditt privatliv eller inte, och det har med personlig säkerhet vid ev. utrymmning att göra. Jag tror att du är ganska glad om dom kollat den lilla detaljen, om det skulle börja brinna och det ligger någon avsvimmad i rummet, så brandkåren i vart fall har en teoretisk chans att veta om dom ska leta efter någon till eller inte. INTE ditt sexliv.

Vad gäller tillägget låter det som någon paragraf som inte är påläst, och skulle det nu inte vara så får ju givetvis Hotels.com återbetala. Men har svårt att tro att hela din story här skulle behövas för det? Har du ens fört frågan på tal till Hotels.Com?

Att passet är borta är ju inte så mycket annat än att konstatera att du själv tappat bort det. Och något måste ju hotellet göra med det till sist. Jag skulle också lämna in det till polisen. Absolut säkraste vägen att få det tillbaka. Sen att dom också tappar bort det är ju hemskt olyckligt, men inte med hotellet att göra i överhuvudtaget.

Men vill man läsa in saker i allt som händer så får man givetvis snart till en smaskig story. Dock osäkert om dom har så mycket med verkligheten att göra. Människor får ha en korkad åsikt om dom vill, det ingår i "rätten" att vara människa. Och så länge dom inte står och skriker skälsord till dig, får du faktiskt finna dig i just det.

Här känns snarast som Höna av en fjäder.

Rapportera
Rapportera kommentaren:

Veckans fråga

Sparar du dina kvitton?
Ja, alltid
Ibland, beroende på köp
Nej, aldrig

Pål Burman, VD, Fairshopping.se.
Innovativ kundvård på webben - när kundklagomål blir affärsutveckling.

Klicka här för att se klippet!

 

Se Fairshoppings VD prata om uppsökande kundvård!
Klicka här för att se klippet!

............................................

Följ oss med hjälp av RSS

Hur besvarar jag som företag ett inlägg på Fairshopping?

Fairshoppings policy

Få FS-nyheter till MSN

Tipsa en vän!

Nedan kan du tipsa en vän om Fairshopping.