Fairshopping

DÃ¥ligt fungerande auktionssajt - Bideazy!

Denna auktionssajt av typen lägsta unika bud hade annonsering på aftonbladet.se om en auktion på en Volvo C70 cab. Jag blev intresserad och la ett sms-bud. Det fungerade bra. Sedan köpte jag budkrediter och la in en påminnelse på mobilen för att kunna vara aktiv när det var tre timmar kvar till auktionsslutet.

När det var ca en halvtimme kvar så började alla funktioner ta väldigt lång tid att ladda och när det var ca en kvart kvar klarade inte servern belastningen. Jag tyckte att det var oproffsigt att ha en så dålig kapacitet när man har en sådan exponering på aftonbladet och jag kände mig mycket besviken.

Efter kontakt med bideazy fick jag veta att auktionen skulle skjutas upp och sedan fick jag besked om att jag skulle få extra budkrediter som kompensation. Jag kände mig mindre besviken vid detta tillfälle och bestämde mig för att ge sajten en ny chans.

En ny kväll var bokad för auktion och jag la ett antal bud innan problemen började på nytt. Helt plötsligt var jag urloggad och sedan kunde jag inte lägga bud vid ett par tillfällen. Då det var bara minuter kvar var min position i auktionen mycket gynnsam. Jag hade bestämt mina avgörande bud under de sista sekunderna men med ca 60 sekunder kvar blev jag urloggad på nytt och kunde inte logga in igen förrän auktionen var slut. Helt makalöst, jag kände mig så himla lurad!

Mitt första klagomail skickades snabbt. Mina två fakturor blev makulerade men det kändes faktiskt inte nog. Jag erbjöd bideazy höra av sig till mig flera gånger för att reda ut situationen helt för att hitta felet och förhoppningsvis kompensera mig för allt strul.

Till och från har jag försökt få bideazy att verkligen ta tag i siuationen men de uppfattar det mesta som icke konstruktiv kritik och hot. Det känns som om stora bideazy körde över den lilla obetydliga kunden. Tråkigt!

En helt annan sak jag reagerade på var att så många auktioner har vunnits av samma personer och jag hoppas att det finns någon form av insyn i denna form av auktioner så att alla budgivare verkligen har samma chans och att allt går rätt till.

Relaterade länkar från Fairshopping:
Mer om bideazy hos Ekonominyheterna.se!
Mer om bideazy hos Sesam!



Skickat till Bideazy 2007-08-06 09:43:07

Kan en konsumentsida sälja mobilabb?

Ja! Fairshopping har i flera år hjälpt kunder och företag att lösa problem.

Nu hjälper vi er att hitta bra förslag i den trixiga mobilvärlden.

Vi har valt ut några mobilabonnemang med tillbehör som vi kan stå för.


Skriv in förnamn och telefonnummer så ringer vi (inledningsvis vardagstider) och berättar vad vi har.

Blir det inte bra – vi finns här – det är bara att klaga!

89 personer ville ha svar!

Företaget har svarat och vill-ha-svar-knappen är stängd.

Men det är alltid öppet att kommentera.

Företagets svar

Hej,

Vi är väldigt medvetna om att våra kunder upplevde problem, det är just därför vi har varit väldigt
generösa med kompensation. I våra allmänna villkor står det klart och tydligt att vi inte betalar tillbaka pengar för köpta krediter, men eftersom den missnöjda kunden önskade det, och vi kände att det var delvis vårt fel så gick vi med att makulera alla fakturor för berörd kund, även för det som han hade använt på andra auktioner. Men sedan kom alla hot och utpressningsförsöken,
jag har kvar alla mail från kunden där han först hotar med att vi hamnar på fairshopping om vi inte makulerar hans fakturor, vilket blev så, sedan ville han även ha en ny mobil eller spelkonsol, där valde vi att säga ifrån, men kunden kom med ett nytt förslag, om att erhålla 100 nya krediter.
Varför ska vi särbehandla våra kunder? Vi sa ifrån även där. Vi är måna om våra kunder och hade kunnat lösa det på ett mycket bättre sätt om inte kunden hade försökt med den metoden.
Anledningen till att vissa personer vinner flera auktioner så är den enda förklaringen att de här personerna lägger jättemånga bud och har olika strategier för att vinna. Det är så hos oss och alla andra auktionssidor.


Hälsningar
Jonas Eriksson

Företaget svarade 2007-08-07 10:25:19

Vad tycker du om svaret?

Medel: 3.4
Företaget svarade efter 1 dagar.

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna kommentera!
Bedragen..., 2008-06-15 02:35:30
Jag har skickat ett brev till Cesar men jag tror knappast han kommer att svara....
Ska polisanmäla han på tisdag ja.

Rapportera
Jakob, 2008-06-03 15:49:32
exakt som du skriver har jag oxå upplevt samt flera av mina kompisar!
Rapportera
inte annika, 2008-06-02 23:43:48
tjenare
ja du,visst finns det bedragare men även seriösa sajter..
själv har jag vunnit massor på både bidplayer,lowbid,bid2day,bid2low(gamla sajter) vilket var sisådär..alla levererade men tog ibland 6 månader..så oseriösa i mina ögon..

sedan testade jg lagstabud.se och den sidan skulle jag gärna se under utredning
har kanske vunnit en 25-30 prylar där..och i början fick man varan inom 2-3 veckor,men då man sedan fastnat för sidan började leveranstiderna bli längre och längre tills då man till slut inte fick vinsten..
och vid en 10tal ggr har man haft lägsta unika budet plus kanske 30-50 unika bud efter det..å man hade unikaste tills den var slut auktionen..som exempel jag lagt 50-100 och vinnande bud på 53 så tar det en dag innan vinnaren kommer upp,men då vinner nummer 453 som ett exempel..manipulerat alla ggr.. för har jag unikast budet då tiden e på noll,,,jag uppdaterade hela tiden..
några gånger har man lagt ett bud man gömt,lägger det då det e 2 sekunder kvar,ett lågt gömt bud,den blir grön,direkt tar auktionen slut..och då vinnaren kommer upp har "nån" lagt på samma nummer som mig exakt samtidigt sista sekunden enligt lägstabud...har typ hänt mig och bekanta 6-7ggr.. skumt?
och nej..he he jag budar inte där mera..inte gjort på väldigt länge.

sedan har vi budson.se skitbra sajt...aldrig några problem där,vinstern i regel inom 10dagar då man vunnit,jättetrevlig kille somhar sajten..budmatta saknas vilket gör det svårare att dölja ett fusk,och edt är bra..
där har jag kanske vunnit 30ggr..alltid fått grejorna i tid..

sedan har vi då zebido.com

toppensajt den med..kanske vunnit där 50ggr mer eller mindre..
varenda gång fått grejorna inom 5 dagar...eller nja,förutom en gång då varan va slut på lagret..
men dom har inte myglat i min vetskap..
då man själv varit en "storbudare" så har man lagt en del bud men ibland finns där ju då en person som man tycker lägger lika mkt bud som varan e värd...å då har jag misstänkt det var en anställd eller bekant..men då jag nu vet att det inte är så..utan att det bara e en galning :) som till varje pris vill vinna...så tror jag aldrig att det förekommit fusk där heller..

bid2low.se e me seriös..men lite budare då det bara är maxbudsauktioner..

bideazy däremot...fusk fusk fusk,, då sajten va alldeles ny,de 2-3 första auktionerna va det bara 10-20 bud typ..då den va avslutad..sedan tänkte jag,slänger in 1000kr då..la par bud 10 talet,20talet..båda gula.. la sedan ett på typ 55 ett på 135 och ett på 175 för att hålla lite koll bara..just då fanns det ingen budmatta där..mina bud gula,allihopa då det e 30sekunder kvar..då helt plötsligt blir alla röda samtidigt,sedan e auktionen slut..skumt va att juat mina bud blev röda,alla andra bud omkring va ej satta...efter det spelade jag inte en gång till där..osade bedrägeri..sedan gillade jag inte upplägget på sidan,precis som lägstabuds ju och samma ide med maxbud på en auktion och dom kommer från malmö...

men nu budar jag inte mkt längre..då man har hört något nu om att en ny lag är på gån..att dom gör vad dom kan för att dra åt snaran för dessa auktionssajter och att då man har vunnit mkt kan det troligen bli så att et räknas som inkomst då det är en större summa och man kommer då att bli granskad och få en kraftig skattesmäll..

så ni andra "storbudare" skulle nog vara lite försiktig..eller iallafall spara pengar från vinsterna...för det kan bli kostsamt...och kan ju bli fängelse kanske..man vet aldrig...för staten vill ju verkligen stoppa dessa sajter...

Rapportera
Pleo, 2008-05-26 10:53:34
Va!! varför togs namnet bort på den man ska anmäla??
Det finns ju tydliga bevis mot han då han inte har skickat varken pengar eller vinster till personer som har rätt till det!!!

Födelsedatum: 1982-10-16
Förnamn: Cezar Mikail Mohammad
Efternamn: El-Madhoun
Adress: Docentgatan 2 F
Postnummer: 215 52
Ort: Malmö

Bara att anmäla ni som drabbats!
Tas detta bort så vill vi ha en förklaring!

�r det någon som lyckats nå denne Cezar? Han verkar spårlöst försvunnen!


Rapportera
Joker, 2008-05-22 20:59:27
Cezar säger att alla dessa företag fuskar så åker han ned i skiten så kommer fler att följa :)
Rapportera
Tobias Ek Jurist, 2008-05-22 20:46:57
Jag säger bara att ni ska anmäla Cezar! Gör det!! Sen om ni får era varor så tar ni tillbaka anmälan. Så alla som tror att ni kommer att få era vinster, anmäl han först.
Rapportera
Jean, 2008-05-22 12:52:58
Förstår inte inlägget pizzabagaren...
Rapportera
Jean, 2008-05-19 14:03:17
Har inte fått något heller och får inga svar tillbaka så jag vet inte riktigt om jag har blivit lurad än iallafall. Jag hoppas jag får mina pengar tillbaka då han har skrivit att han ska skicka det. Har alltid trott på att människan är ärlig.
Rapportera
Johan, 2008-05-17 20:33:28
�r det någon som vet hur man kan kontakta denne Cesar? Har oxå en vinst innestående och har ej polisanmält han då folk säger att man kommer att få sina vinster.
Nu kan man inte ens skicka brev till han då mailen inte går fram....
Snälla någon som vet?

Rapportera
Carina, 2008-05-17 18:07:25
Känn er blåsta om ni tror era varor kommer att komma!
Rapportera
Muhammed, 2008-05-15 17:00:35
hur långt tid tar det att få sin vara då man vinner/ om man vinner?
Rapportera
Jean, 2008-05-15 00:26:28
Vad får dig att skriva att Lägstabud bluffar? Finns inga som helst bevis där. Jag vann en dator för några dagar sedan och jag är riktigt nöjd med supporten. Kom med något då ni har bevis istället för att slänga ur er en massa sörja!!
Rapportera
Arg person, 2008-05-14 16:04:53
Lägstabud.se och Bideazy= skitjäkla bluffarföretag som inte har någon insyn. Varnar alla att inte lägga ned sina pengar på dessa bluffsidor!!!
Rapportera
Jean, 2008-05-13 13:50:07
Nej jag har som sagt inte fått mina varor än men det kommer. Kan skriva igen då det har kommit.
Rapportera
Anonym, 2008-05-12 14:53:04
Har di/ni fått någon vinst efter att Bideazy lades ned? Enlek fråga. Dafa o Jean. Kom igen nu..
Rapportera
Bajs, 2008-05-11 23:07:40
Snälla kära Jean! När du får dina vinster då kan du skriva i den här tråden och mena på allvar att Bideazy inte är en bluff!
Rapportera
Jean, 2008-05-09 12:03:52
Hej! Jag har tyvärr inte fått mina vinster efter att bideazy tvingades läggas ned. Men har fått svar om att jag kommer att få ut dom så fort allting löst sig.
Rapportera
Markus, 2008-05-08 14:26:27
Dafa jag är också intresserad om du fått dina vinster efter att Bideazy avslöjades. Så skriv gärna. Jean har du fått dina vinster eller om du har vinster efter att Bideazy avslöjades?
Rapportera
Pleo, 2008-05-08 00:07:42
Till dafa. Har du fått dina vinster efter att Bideazy gick under jorden? För det är tydligen många som har betalat men ej fått sina vinster efter att det avslöjats att Bideazy bara var en bluff. Med bluff så menas att storvinsterna inte gick att vinna men små vinster kunde man kamma hem.
Rapportera
Dafa, 2008-05-07 16:09:33
Jag har fått alla mina vinster.
Dom är seriösa.

Konstigt att alla som skriver in det verkar helt blåsta.
Hmm undra om det är någon ägare till ett företag som skriver lite hahaha.

När man läser på flashback osv så kanske man inte kan säga att det inte finns en channs till att några bevis finns. SN�LLA...

Rapportera
till Runkas, 2008-05-07 11:20:46
Men där finns inga konkreta bevis heller! Bara några som påstår saker.
Rapportera
Runkas, 2008-05-07 10:06:06
För er som inte vet så har hela siten varit ett enda stort bedrägeri! Läs mer om det på flashabck
Rapportera
Annika H, 2008-05-06 17:32:58
Men snälla Jean! Ropa inte hej förrän du fått dina varor. Han lär vär sticka till sitt land så han slipper någon form av straff här i Sverige. Anmäl direkt och ta tillbaka anmälningen om/när du får dina varor!
Rapportera
Jean, 2008-05-06 12:34:13
Jag har fått svar via mail och kommer att få mina vinster iaf. Har alltid fått mina vinster så företaget är faktiskt seriöst. Finns inga bevis att det inte är det heller.
Rapportera
johan, 2008-05-06 11:55:33
Kalle: Nej, bideazy ägdes inte av något all star entertainmant. Det var en enskild firma i malmö. Det som stod på sidan var bara skitsnack. Det företaget existerar inte.

Nu är dessutom bideazys server nere, den svarar inte ens på ping. Antagligen har Cezar gett upp.

För alla er som har vinster samt pengar där återstår nog bara polisanmälan.

Rapportera
Juha, 2008-05-05 17:38:38
Vad menar du Per?
Rapportera
Per, 2008-05-04 20:24:59
Vad är det för svar?
Kontona är ju registrerade till er själva!!!

Rapportera
Juha, 2008-05-04 14:27:27
Bara att polisanmäla bedragaren samt spara dina kvitton mm.
Rapportera
Paul, 2008-05-03 13:18:19
Jag är också intresserad av att veta vad man ska göra. Har 3 vinster samt över 2000kr på mitt konto. Ingen som vet vad man ska göra??
Rapportera
Ji, 2008-05-02 11:52:53
är det någon som vet vad man kan göra för att få sina vinster man har inneståedne på bideazy? Samt alla pengar man har kvar på kontot?
Ska man polisanmäla eller kommer det att lösa sig?

Rapportera
Kalle, 2008-04-29 11:26:55
Bideazy ägs av All-Star Entertainment LTD och Lägstabud ägs av Netstar Solutions LTD. Och en snabb sökning visar att det är olika personer som äger dessa företagen.
Rapportera
Annonym, 2008-04-29 11:24:24
"Finns inga bevis på att någon sida fuskar men det man kan se är att admin på bideazy och lägstabud har lagt en massa bud själv för att inte förlora pengar på någon auktion."

Hur kan du se att Lägstabud har gjort det? Lite nyfiken där. Bideazy vet kan jag förstå för deras databas har hamnat på nätet.

Bideazy och Lägstabud ägs inte av samma person enligt mina uppgifter från England.

Rapportera
Anonym, 2008-04-28 09:53:52
Konstigt att då vi kollar upp Pertan Jänkälä som falskt namn av vinnaren av en data så skyller lägstabud.se ifrån sig med att denne medlem har skapat flera konton och är avstängd mm. Klart han skaffat flera konton då det är lägstabud.se personalen som skapar dessa och vinner vinsterna så de inte behöver förlora några pengar samt blåser sina kunder. Vi har fler namn som är falska men vi tänker inte presentera dem offentligt då de kommer att täcka upp hålen direkt vi publicerat dessa. Men räkna med att lägstabud.se inte kommer att existera efter sommaren 2008!
Rapportera
Pleo, 2008-04-19 12:30:41
Finns inga bevis på att någon sida fuskar men det man kan se är att admin på bideazy och lägstabud har lagt en massa bud själv för att inte förlora pengar på någon auktion.
Rapportera
Pihl, 2008-04-16 18:27:05
Zebido då? fuskas det där också eller?
Rapportera
Martin Eriksson VD, 2008-04-16 13:52:10
Pertan Jänkälä som vann gårdagens vinst (en dator) har kollats upp och det finns ingen i sverige med det namnet som känner till sidan. Detta gäller www.lägstabud.se

Kolla in:
http:www.lagstabud.se/ClosedAuctions.aspx

Rapportera
anonym, 2008-04-13 21:52:54
Bideazy ägs av Netstar Solutions LTD i England
och Lägstabud ägs av Netstar Solutions LTD i England.... Så dessa sidor är garanterade fifflare!

Rapportera
anonym, 2008-04-13 21:46:51
Samma företag
Rapportera
IG, 2008-04-10 23:42:14
Fråga: �r Bideasy.se och Bideazy.com relaterade på något sätt? Vet någon?
Rapportera
Inger G, 2008-04-10 23:08:58
Korr länk:
http:www.flashback.info/showthread.php?t=649489

Rapportera
Inger G, 2008-04-10 23:06:36
Intressant och avslöjande om Bideazy finns här:
http:www.flashback.info/showthread.php?=649489

Rapportera
Anonym, 2008-04-09 18:19:01
Hehe klockrent Annika ;)
Rapportera
Annika H, 2008-04-07 21:38:18
Citat från Holly Hoppsan, 2008-03-18 13:39:57:
"Men sen så träffade jag en man vars flickväns ex höll på med dessa sidor" Ja DET lät ju trovärdigt! *asg* En mans flickväns ex, får lite viskleken-vibbar här, vem fan går och tror på något som en man sagt om sin flickväns ex? Inte jag i alla fall. Blir bara så full i skratt "

Haha, tror du mig inte nu heller? Hur mycket bevis måste läggas fram för att du ska tro eller är det så att du har slutat skriva för att du känner dig överkörd? Varför skriver inte Bideazy något nuförtiden?

Rapportera
Ã?lskar Hackarna, 2008-04-07 16:20:31
Visst Jean! Man får små vinster ja men en vinst över 10 000kr har du aldrig fått eller ens varit i närheten på att vinna. Det Bideazy gör är att dem manipulerar buden så du inte kan vinna. Om du nu har vunnit så mycket på Bideazy så kan inte ens du säga att du aldrig haft problem med dem?
Rapportera
Jean, 2008-04-06 21:05:59
Jag har fått alla mina vinster från bideazy så varför ska jag anmäla? Det brukar ta tid att få dom men man får dom iaf!
Tycker det är tråkigt om dom inte kan starta sidan igen,,,,

Rapportera
Xaivar, 2008-04-06 15:25:20
De kan knappast starta om på nytt med bluffverksamheten då hela källkoden nu är ute. Allt för många säkerhetshål att utnyttja. Nu är det dags att börja polisanmäla!
Rapportera
Jonas, 2008-04-05 18:45:30
Matte dom har fullt upp med att täcka alla hål så de kan fortsätta bedriva skurk...menar verkskamheten igen!
Rapportera
Matte, 2008-04-04 17:42:34
Jonas Eriksson/Cezar nånting, hur blir det nu då? Ska ni fortsätta bedriva eran verksamhet eller vågar ni riskera att åka dit igen? Vill gärna veta.
Rapportera
Pleo, 2008-04-02 18:01:28
Hahaha Håller med dig Annika! Kul att du hade rätt samt tråkigt för dom som inte trodde på dig :)
Rapportera
Annika Hansson, 2008-04-01 14:22:34
Vad hände med alla kommentarer där Bideazys såkallada anställda skrev? Haha skönt att ni blev ditsatta! Helt underbart! Hoppas ni tror mig nu till er alla som försvarade Cezar brottslingen....eller ska vi kalla honom Jonas Eriksson ;)
Rapportera
gäst, 2008-03-31 10:17:25
Sidan verkar vara bluff!

http:www.flashback.info/showthread.php?t=649489

Rapportera
Hejsan, 2008-03-31 02:15:39
Bideazy.com är ett blufföretag
Läs själva: http:www.flashback.info/showthread.php?t=649489

Rapportera
Peuter, 2008-03-28 13:53:57
Håller med dig Roger. Yolanda det finns mycket som pekar att det är mycket bluff för lägstabud sidor. Många som vunnit men ej fått sina varor eller att dom tar otroligt högt porto eller att dom själva manipulerar buden så att du inte vinner.
Som sagt ingen insyn= ingen säkerhet.

Rapportera
Roger, 2008-03-27 13:36:25
Hej Yolanda.
Det finns ingen insyn alls så jag skulle råda dig att hålla dig borta från dessa sidor.

Rapportera
Yolanda, 2008-03-26 15:16:31
Hi!
Hur står det till med insynen på dessa sidor? �r det ingen som vet? Vågar inte ge mig in i detta nu om det inte är säkert.

Rapportera
Auktionssajt på nätet kan vara bluff,, 2008-03-24 18:23:50
http:www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=883473&lid=puff_883480&lpos=lasmer
Rapportera
Auktionssajt på nätet kan vara bluff, 2008-03-24 18:22:42
Ni som vill ha lite kött på benen angående olika lägstabud sidor borde kolla in detta: http:www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=883473&lid=puff_883480&lpos=lasmer Bideazy= All-stars Entertainment Ltd Company No. 6356420, Har börjat kollat upp detta i England och återkommer med svar.
Rapportera
Till Ralist, 2008-03-22 22:28:44
Jag förstår vad du menar Realist! Kolla den här också : http:www.bideazy.com/auktion-statistik.php?id=283

Maxbud 250 och vinnaren på 91. Buden e täckta till och med 530. Man får ju inte samarbeta men detta är solklart fall av samarbete! Admin som lägger dessa eller? hhhmmmm absolut!

Rapportera
Yvonne, 2008-03-22 14:44:54
Hur enkelt som helst att sitta här o påstå massa saker. Jag håller mig borta helt o hållet från lägsta bud auktioner då jag inte litar på någon aktör överhuvudtaget.
Rapportera
Till tröga!, 2008-03-22 14:18:58
Klart att det inte är en person som budar men vem fan är så dum som budar mellan låt säga 500-800 då vinnaren slutar på 32????? KLart det är admin som lägger dessa bud!
Rapportera
Tröga!!, 2008-03-22 11:57:00
Shit va folk e tröga, om ni tycker de e bluff varför fortsätter ni buda??? "realist", hur korkad e inte du egentligen, har du tänkt på att det är merän 1 person som deltar i auktionerna? checka in www.zebido.com, där ser ni att en viss "annika hansson" kammar hem auktion efter auktion, hur fan e d möjligt???
Rapportera
Realist!, 2008-03-21 22:50:44
Men för helvete vad jag blir förbannad på allt och alla!!!!!!!!!!! Självklart är dessa sidor enbart bluff!!!!! Finns ingen insyn alls då de är registrerade i Eng. Kolla på denna auktion så ser ni att det är bluff! http:www.bideazy.com/auktion-statistik.php?id=268 Man får max lägga 300bud och vinnaren vann på 601. skulle man lägga 300bud från 601 till 900 så skulle man ändå inte vinna för admin har täckt upp alla bud upp till 1000!! För det finns ingen person i världen som skulle lägga ut 3000kr på att lägga bud mellan 701 tom 1000 för att chansa att alla bud till med 700 ej blir unika! Finns fler avslutade auktioner där max buden varit låt säga 300 och vinnaren vinner på 1kr men det finns bud upp till och med 900kr....???? Man får inte samarbeta som medlem men admin får tydligen samarbeta med sina konton! BLUFF!!!!!
Rapportera
Neutral, 2008-03-19 23:25:08
Här har det kommit in en massa inlägg sedan sist. Stå på dig Matte, du borde få ditt svar tycker jag.
Rapportera
Yvonne, 2008-03-19 18:47:08
Matte lär inte få svar här om det är det han söker, det vore väl enklare och vända sig till sidorna istället.
Rapportera
Bidbid, 2008-03-19 12:37:43
Varför sjönk Mattes trovärdighet ännu mer? Jag fattar inte. Han får inget svar så jag förstår varför han ställer samma fråga återigen. Jag personligen håller mig borta från dessa sidor också då man aldrig får svar på om det finns någon säkerhet bakom som kollar så att allting verkligen går rätt till. Bidme blev anklagade för fusk och det fanns mycket underlag för det så varför skulle inte Bideazy också få för sig att manipulera buden?"Enligt mig bör du INTE gå med i massa lägsta bud auktioner.
Har ingen erfarenhet av dem, men en snubbe hackade www.bidme.se och när han va inloggad som admin kontot så såg han att h*n gjorde de lägsta buden strax innan auktionen avslutades och på så sätt vann. Antar att det händer på flera andra lägsta budet sidor." Sen är det kul att läsa några som svarar och försvarar dessa sidor med namn som man aldrig har sett vinna en endaste gång på dessa såkallade ärliga sidor. Lite osmart Bideazy, Zebido mfl anställda som lägger ned tid att förfalska namn och svara på dessa inlägg.

Rapportera
Matte, 2008-03-18 19:54:07
Nu när känslorna har lagt sig och ilskan har gått över är jag mest intresserad av att få veta mer om auktionsverksamhet och vilken typ av insyn och kontroll som finns. �r det någon som vet vilket regelverk som gäller om det finns något?
Rapportera
...., 2008-03-18 15:55:44
Matte, din trovärdighet sjönk ännu mer nu när du upprepar en kommentar, du kunde åtminstone ta dig tiden att skriva något nytt istället för klippa och klistra.
Rapportera
Matte, 2008-03-18 14:22:38
Nu när känslorna har lagt sig och ilskan har gått över är jag mest intresserad av att få veta mer om auktionsverksamhet och vilken typ av insyn och kontroll som finns. �r det någon som vet vilket regelverk som gäller om det finns något?
Rapportera
Holly Hoppsan, 2008-03-18 13:39:57
"Men sen så träffade jag en man vars flickväns ex höll på med dessa sidor" Ja DET lät ju trovärdigt! *asg* En mans flickväns ex, får lite viskleken-vibbar här, vem fan går och tror på något som en man sagt om sin flickväns ex? Inte jag i alla fall. Blir bara så full i skratt av Annikas kommentar om sin ekonomi också, "Jag har en god ekonomi och kan förlora 5-10 tusen utan att det märks." Grattis till dig som har så fin ekonomi, undrar hur det gått till bara? Särskilt ekonomisk kan du ju inte vara som gladeligen kastar 5-10 lappar i sjön, inte särskilt smart heller för den delen (vad tillförde det ens diskussionen att redogöra för din privatekonomi by the way?) så med tanke på det så blir ditt första påstående ännu mer otrovärdigt.
Rapportera
Alexander, 2008-03-18 12:20:22
Annika H, är det du som kammar hem auktion efter auktion på zebido.com? I så fall behöver du inte få bekräftat om någon vunnit en summa runt 10.000 då du kammar hem varannan auktion. Det kanske är just zebido som din bekant bedriver o du får lite fördel?
Rapportera
Gunilla, 2008-03-14 20:25:01
Annika, Vad är det för bevis du har fått? och angående vilka sidor då? Lägg fram bevis i så fall :)
Rapportera
AH, 2008-03-12 15:18:06
Måste tillägga att jag inte misstänker att det är bluff utan det är bluff!
Rapportera
Annika Hansson, 2008-03-12 15:16:55
Stefan du behöver inte bry dig om det. Jag har en god ekonomi och kan förlora 5-10 tusen utan att det märks. Men tyvärr så finns det många som inte kan förlora så mkt pengar. Så därför varnar jag alla att inte lägga bud på dessa sidor. Jag har ju redan fått det bekräftat att det finns mycket bevis mot några av dessa sidor som verkligen fuskar/manipulerar buden efter auktionen gått ut.
Men kan någon svara mig med ett namn och gärna telenummer om det finns någon som vunnit en vara för över 10 000kr??

Rapportera
Stefan, 2008-03-08 19:34:24
Annika, du måste vara jävligt på att delta i auktioner, förlorat massa pengar och därför hackar ner på alla auktionssidor. Om du misstänker alla e bluff så varför är du så korkad att du fortsätter deltar?
Rapportera
Anton, 2008-03-08 09:21:37
Matte ger fairshopping dåligt rykte. Sidan används som pistol: Ger ni mig inte en konsol hamnar ni på fairshopping. Visa lite värdighet och slut upp med dessa barnsligheter. Stå på er Bideazy och kompensera inte denna Matte.
Rapportera
Annika Hansson, 2008-03-08 01:43:21
Du skrev ju själv att du vunnit mindre vinster. �r det någon som känner någon "verklig" person som vunnit en vinst på över 10 000kr? Var god och dela med er. Har ungefär 10-12 kompisar som budar och ingen har vunnit något på över 10 000kr fastän de lagt bud för över 5000kr på en enda auktion. Nu hoppas jag inte att någon från dessa sidors personal svarar för det vet vi redan om att ni har vunnit och känner någon som vunnit en vinst på över 10 000kr.
Rapportera
Annika Hansson, 2008-03-08 01:39:22
Jag menar inte att alla auktioner är bluff. Sa jag aldrig heller. Men oftast dem stora auktionerna (mer penga värde) är garanterade bluffar. Eftersom det inte finns någon möjlighet till insyn på dessa sidor så "får" de manipulera buden och detta görs på dem flesta ut av sidorna som finns idag. Vissa sidor har intervjuer med vinnarna men jag kan lova att många av dessa sidorl aldrig skulle kunna göra detta då vinnarna är personalen :)
Rapportera
Erik, 2008-03-07 14:17:18
Nej jag jobbar inte där, men jag har deltagit på bidster, zebido och bideazy och vunnit mindre auktioner hos alla tre och fått ut vinsterna. Därför tycker jag att man inte ska bara "få för sig" att de lurar en.
Rapportera
Tord, 2008-03-07 11:58:00
Erik jonsson > Faktum kvarstår dock att deras verksamhet/vinstutdelning inte alltid gått helt korrekt till. Jobbar du inom branshen?
Rapportera
Erik jonsson, 2008-03-07 11:52:51
Vilket korkat inlägg! bara för att en sida som dina bekanta sysslar med falska sidor så behöver inte alla göra det!! Alla auktionssidorna idag visas vinnaren inom ett par minuter, så ta dina teorier o dra åt skogen. Hatar folk som alltid ska snacka för mycket bara för att någon lyckades kläcka en idé som är lyckad. Jag har deltagit i olika auktioner vunnit några o förlorat några. Så e det bara.
Rapportera
Annika Hansson , 2008-03-06 19:25:51
Jag budade väldigt mycket på lägstabud sidor förut. Bla Bideazy. Men en fråga som jag aldrig riktigt fick svar på var att vaför ska det ta en sån jäkla tid att presentera vinnaren på avslutade auktioner? Men sen så träffade jag en man vars flickväns ex höll på med dessa sidor (säger inte vilket) och de sa att de manipulerar slutresultatet på buden ibland och det är det som tar tid. Så för er som budar på dessa sidor så kan jag bara säga: H�LL ER UNDAN F�R DESSA SIDOR D� DE INTE �R �RLIGA F�R 5öre!
Rapportera
hasse, 2008-02-28 22:30:02
håller med sisttalande. antingen deltar man på egen risk eller låt bli. alla verkar klaga på alla auktionssidor. sluta delta då.
Rapportera
Bläää , 2008-02-27 11:45:01
fan va folk ska klaga på alla lägsta bud sidor. Sluta spela där om ni misstänker fusk. E ni så korkade att ni fortsätter buda och när ni väl inte vinner ska ni komma med "konspirationer". Antingen spelar ni och nöjer er att vinna/förlora eller låt bli!!

Rapportera
Pleo, 2008-02-25 19:34:42
Jag har vunnit många auktioner på bideazy om man ska lita på min mobil. Men när de presenterar vinnaren så är det aldrig jag.
med 2-3 min kvar så står det att jag har nu lägsta budet på en viss summa men får aldrig ett sms tillbaka att jag ej har det lägsta unika budet! Dåligt!! De sa att det kan vara många som budar och då blir det tekniska problem men kollade hur många som hade budat i auktionen och det var 3personer...!
BLUFF säger jag bara.
Har mer bevis för den som är intresserad.

Rapportera
Christer bergman, 2008-02-23 18:59:48
Jag tycker faktiskt sidan funkar utmärkt. har själv vunnit flera auktioner och hem levererade med ca 1,5 efter vunnen auktion. sjysst sida!
Rapportera
Stefan Holmsson, 2008-01-31 09:56:16
Sidan fungerar som den ska iaf, lyckades kamma hem en 2000 kronors auktion, inte ofta man vinner. dock dröjde det merän 24 timmar som de lovar tills jag fick svar.
Rapportera
fröken Rosenberg, 2007-09-16 12:17:47
Tycker faktiskt sidan är helt ok, vunnit 2 auktioner hos de och fått de hemskickade, med en viss dröjsmål.
Rapportera
matte, 2007-09-13 11:40:52
nu verkar sidan fungera ialla fall
Rapportera
Per, 2007-09-11 21:17:00
Idag är det den 11 september och Bideazy är inte igång igen. �terigen svikande löfte!
Rapportera
FRÃ?GANDE, 2007-09-11 21:13:06
Varför ligger sajten nere ännu? Borde kunnat vara igång nu!
Rapportera
Ann, 2007-09-11 14:31:08
Hmm kan hålla med att sidan inte fungerade till 100% i början men sedan fick alla kompensation för det vilket jag tyckte var ansvarstagande från bideazy. Sedan fungerade sidan som den ska
Rapportera
Plexus, 2007-09-07 08:08:30
Vilket regelverk följes! Bideazy kan inte vara seriöst. �terkom gärna med ett mer informativt svar. Troligen finns det ingen vinnare till något.
Ni gjorde själva en bra 'affär'. Lurendrejeri?

Rapportera
Molly, 2007-08-30 17:57:04
Instämmer med Matte. Kände mig grundlurad!
Absolut inget att göra reklam för....
Det var alldeles för segt att buda. Inget för mig!
Fortsättningsvis avhåller jag mig ifrån dylika auktionssajter, som jag inte anser vara seriösa.

Rapportera
hej, 2007-08-14 19:39:25
det var bidme du menade, som de har funnits massa misstankar om länge
Rapportera
M, 2007-08-14 11:50:21
Det var ett inslag på nyheterna om denna typ av företag. Jag vet inte om det gällde just bideazy men reportern hade gått igenom vunna auktioner men inte lyckats hitta någon faktisk vinnare trots att han ringt upp alla i sverige som hette så som vinnaren gjorde.
Rapportera
Jonas Eriksson, 2007-08-13 01:49:01
Jag står fast vid att enda anledningen till att vi inte har bilauktionen och andra auktioner som har avslutats efter, beror på serverkapacitet. Vi ska inom snar framtid byta server och då ska alla avslutade auktioner redan från 10/7, upp igen på sidan. Det är självklart bra reklam för oss angående volvo auktionen. Har ni fler frågor eller funderingar så kontakta oss.
Rapportera
Bidbid, 2007-08-11 10:06:55
Jag tror inte det var någon som vann C70 cabben! jag vill veta namnet på personen.
Rapportera
Karlsson på taket, 2007-08-10 11:17:42
Jag upplever Bideazy som en skojare, jag lade bud på volvon och nu i efterhand så frågade jag varför inte auktionen av volvon var med på avslutade auktioner! jag får som svar, Vi kan inte visa alla avslutade auktioner pga av brist av serverplats! skit svar enligt mig, jag vill se statistiken över auktionen samt vem som vann bilen.
Om auktionen har gått rätt till så borde ju företaget skylta med att dom auktionerat ut en volvo c70 cab, det är bra reklam.




Rapportera
kickboxer och företagare, 2007-08-08 00:38:30
Verkar vara ett sjyst företag med tanke på svaret! Förstår också att det är lättare att vinna ifall man lägger ut flera bud,,,
Rapportera
Till Matte, 2007-07-31 19:07:33
Jag tror det är rätt så vanligt fenomen att en och samma vinnare kammar hem flera auktioner,
zebido har någon Kim i stockholm som vinner merän varannan auktion, ann olsen är också väldigt duktig på att vinna tydligen. Det är personer som budar med strategi

Rapportera
Matte, 2007-07-31 09:53:29
�r det vanligt med samma vinnare på andra lägsta-unika-auktioner?
Rapportera
Matte, 2007-07-31 09:52:07
Nu när känslorna har lagt sig och ilskan har gått över är jag mest intresserad av att få veta mer om auktionsverksamhet och vilken typ av insyn och kontroll som finns. �r det någon som vet vilket regelverk som gäller om det finns något?
Rapportera
Matte, 2007-07-31 09:17:35
Det är helt riktigt att jag försökte få en kompensation som jag ansåg vara rimlig med tanke på min budposition i haveriläget. Jag visste inte då att det fanns andra som var drabbade på liknande sätt men att kalla det utpressning när man kräver svar är att överdriva enligt min mening.
Rapportera
agakhan, 2007-07-31 03:03:46
Jag budade på Volvon också och råkade ut för serverhaveriet i slutskedet på auktionen.
När de kom igång igen blev det även lite problem i slutet och slängde ut mig så att jag inte kunde vara med i slutskedet. Påtalade detta för Bideazy och de har skött reklammationen klanderfritt. Betalade tillbaka krediterna och gav en viss kreditkompensation.Nu ser det ut som deras server funkar ok vilket är en nödvändighet för att man skall våga buda.

Rapportera
Neutral, 2007-07-30 17:40:28
Matte, jag säger varken bu eller bä om bideazy, men jag tror faktiskt det ligger lite mer bakom dina åsikter än "dåligt fungerande auktionssida". Du verkar ha varit på de och läste i någon blogg att du har försökt med utpressning, att om du inte fick en viss vara så skulle du se till att de hamnade här? Aja, vill inte lägga mig i men är nyfiken bara.

Rapportera
Matte, 2007-07-30 13:25:34
Hann du se vinnarna på de tidigare auktionerna innan de gjorde om så att man bara kan se de senaste 5-6? �r det konstigt att samma personer vinner 2-3 auktioner eller finns det någon naturlig förklaring?
Rapportera
Pleo, 2007-07-29 23:14:24
Jag håller med dig där, när det var ca 5 - 10 minuter kvar va sidan så seg att det inte gick att buda. Jag budar eller budade väldigt mycket hos dom men nu har jag gått över till en annan auktionssajt p.g.a denna volvo. Dom fick en sin chans men fixade den aldrig!
Rapportera
Matte, 2007-07-29 22:29:00
�r det någon som erfarenhet av denna sajt eller liknande auktionssajter?
Rapportera
Rapportera kommentaren:

Veckans fråga

Hur hittade du Fairshopping?
Via en sökmotor
Via bekanta
Via media
På annat sätt

Pål Burman, VD, Fairshopping.se.
Innovativ kundvård på webben - när kundklagomål blir affärsutveckling.

Klicka här för att se klippet!

 

Se Fairshoppings VD prata om uppsökande kundvård!
Klicka här för att se klippet!

............................................

Följ oss med hjälp av RSS

Hur besvarar jag som företag ett inlägg på Fairshopping?

Fairshoppings policy

Få FS-nyheter till MSN

Tipsa en vän!

Nedan kan du tipsa en vän om Fairshopping.