Fairshopping

Kontantkortet SMART från Comviq går endast att tanka via internetbank!

Jag undrar varför kontantkortet SMART bara går att tanka på via internetbank? Är detta ett sätt att tvinga kunderna att välja andra och för kunden mer kostsamma kontantkort? Det är väl i så fall bättre att höja priset något så att det täcker kostnaderna det innebär att göra det möjligt att även tanka via ett vanligt kontokort alternativt köpa värdebevis. Riktigt dålig service!

INGA KOMMENTARER UTÖVER FÖRETAGETS SVAR LÄSES!



Skickat till Comviq 2012-02-26 23:35:12

Kritiker

6 personer ville ha svar!

Företaget har svarat och vill-ha-svar-knappen är stängd.

Men det är alltid öppet att kommentera.

Företagets svar

Hej Kritikern,

I dagsläget erbjuder vi bara påtankning av prisplanen Smart via Mitt Konto med internetbank på www.comviq.se. Denna prisplan håller väldigt låga priser eftersom den endast finns via detta påtankningsalternativ som du som kund själv sköter och därmed inte kräver några extra kostnader vid sidan av. Eftersom många använder sig av denna prisplan och detta påtankningssätt idag har vi inte för avsikt att förändra några kostnader.
Om du inte har möjligheten att tanka via internetbank på www.comviq.se hoppas vi att du kan hitta en annan prisplan som passar dig bra. Skulle du vilja ha hjälp att kolla upp detta är du varmt välkommen att mejla mig direkt med ditt mobilnummer.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Comviq

michaela.lindell@tele2.com
Comviq

Företaget svarade 2012-02-27 20:05:21

Vad tycker du om svaret?

Medel: 2.8
Företaget svarade efter 21 timmar.

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna kommentera!
Bejje, 2012-02-27 23:54:09
Håller med om att han får välja ett annat alternativ. För betalning via internetbank fungerar inte för alla. T.ex. har jag själv Länsförsäkringar som bank och denna bank erbjuds inte som alternativ när man vill använda "internetbankbetalning" Finns många andra banker som inte stöds heller.
Rapportera
David, 2012-02-27 12:42:42
Nåja, man får väl se det som underhållning... ;-)
Rapportera
ZeTi, 2012-02-27 11:31:42
Jeg ser inte detta som klagomål som skulle till FS.

Det är klart om man har bra pris på en tjänst kan villkoren hur den ska hanteras ändras i deras fördel och att hanteringen blir enklare och billigare.

Som vanligt Kritiker.

Rapportera
lmj, 2012-02-27 11:25:32
Om du inte vill ha kommentarer till ditt klagomål så ska du nog sluta använda dig av FS.
Sååååå löjligt.
Kom ner på jorden.

Rapportera
Micke B, 2012-02-27 10:53:29
Om du inte tål du inte kritik har du heller inget här att göra. Men det är väl konstaterat sedan länge.
Rapportera
Grodanboll, 2012-02-27 10:21:08
Eller så kan man ju skaffa internetbank vom är en etablerad stanard inom bakvärlden idag….

Istället för att lägga in ett obefogat klagomål av karaktär " jag vill ha det billigaste men jag är inte beredd att av säga mig lyx som att kunna ladda överallt" så anpassa dig. Det är inte så att internetbank är något som är omrimligt krav att ställa på kunden att ha då comviq erbjuder andra kontantkort om än nåt öre dyrare.

Hade dom bara haft smart hade det varit en sak….

Rapportera
r1100, 2012-02-27 08:10:39
Förstår inte att man kan klaga på sånt. Då är det väl bara att välja ett annat alternativ.
Jag tycker det är ganska smart att kunna tanka och betala direkt via internetbanken.

Kritiker läser ju inte detta inlägg eftersom han inte är mottaglig för andras synpunkter. Helt obefogat klagomål.

Rapportera
Rapportera kommentaren:

Veckans fråga

Sparar du dina kvitton?
Ja, alltid
Ibland, beroende på köp
Nej, aldrig

Pål Burman, VD, Fairshopping.se.
Innovativ kundvård på webben - när kundklagomål blir affärsutveckling.

Klicka här för att se klippet!

 

Se Fairshoppings VD prata om uppsökande kundvård!
Klicka här för att se klippet!

............................................

Följ oss med hjälp av RSS

Hur besvarar jag som företag ett inlägg på Fairshopping?

Fairshoppings policy

Få FS-nyheter till MSN

Tipsa en vän!

Nedan kan du tipsa en vän om Fairshopping.