Snabblänkar »
Telefoni/dator, Annan shopping/butiker, Bank/försäkring/mäklare, Betting/poker/casino, Bostad/trädgård, Bygg, Energi, Familj/Barn, Hemelektronik/spel, Hemsidor, Hälsa/skönhet, Jobb/utbildning, Mat, Medier, Mode, Motor, Nöje/fritid, Offentlig sektor, Resor (tåg,flyg osv), Semester, Sport/friskvård, Övrigt
Telefoni/dator, Annan shopping/butiker, Bank/försäkring/mäklare, Betting/poker/casino, Bostad/trädgård, Bygg, Energi, Familj/Barn, Hemelektronik/spel, Hemsidor, Hälsa/skönhet, Jobb/utbildning, Mat, Medier, Mode, Motor, Nöje/fritid, Offentlig sektor, Resor (tåg,flyg osv), Semester, Sport/friskvård, Övrigt
Startsidan »
Annan shopping/butiker »
Giraffen Köpcentrum »
5:- för att pinka, Giraffen köpcentrum
Väntat på svar i 1627 dagar.
Kommentarer
Hopplöst att diskutera med folk som inte "lyssnar" på vad de andra har att säga...
Rapportera
Rapportera
Den där 5:an hindrar uteliggare och heroinister rfån att ta sig in på toaletten.
Jag vet inte hur många ggr jag har fått jaga ut tatuerade uteliggare från gratistoaletten på mitt jobb. Galet, och dessutom inte helt ofarligt att ge sig i kast med dem under deras rus.
Rapportera
Jag vet inte hur många ggr jag har fått jaga ut tatuerade uteliggare från gratistoaletten på mitt jobb. Galet, och dessutom inte helt ofarligt att ge sig i kast med dem under deras rus.
Rapportera
Niklas: Sådana problem är ju vanligtvis lättlösta. Jag arbetar som väktare i köpcentrum och har varit med om många liknande situationer, varpå jag har meddelat städerskan att toaletten behöver åtgärdas och omedelbart släppt in kunden på en annan toalett istället så att denne slipper betala dubbelt.
Rapportera
Rapportera
Ja jag tycker att det är en bagatell verkligen, förut var det ett jävla liv om att det fanns för få toaletter och att dom var för sunkiga på Giraffen, men som sagt det finns ju alltid något att klaga på, och så vitt jag vet så kostar ju de nya toaletterna pengar för att dom inte skulle bli som de gamla (som sedemera rustades upp ooch kostar i dagens läge 2.-). Så alternativen är ju att leva med det eller betala 2.- för toalettbesöket (i den andra delen av Giraffen) för varför ska det vara gratis på Giraffen när det inte är det någon annanstans i stan?!?!! Men det är klart jag också vill att allt ska vara gratis när jag är där borta och handlar, men jag vill också att någon kör vagnen när jag ska handla och någon som packar varorna åt mig i kassan när jag handlar på Giraffen hemma här i Kalmar.
Rapportera
Rapportera
Taxiföraren: Om jag inte vill ha kontakter på mig utan bara betala med kort så är det ett beslut som jag själv tagit och inte banken. Varför ska man ha en massa sedlar och mynt med sig när det enda stället jag behöver använda dessa är när jag ska pinka på giraffens toaletter? Och tänka sig, sist hade jag en 5:- med mig och betalade glatt på en av toaletterna och vad ser jag? Det är stopp i toaletten!! Och då börjar nästa problem, hur får jag tillbaka min enda 5-krona? Inte av städerskan som befann sig där...
Rapportera
Rapportera
Ragnar: Vore det inte bättre om alla kom överens om ett system som fungerar för alla. Bara för att du inte ser det som ett problem betyder det inte att inte det är ett för andra. Eller är det för mycket att begära ?
Rapportera
Rapportera
Häng en femkrona runt halsen om ni har sådana i-landsproblem.
Rapportera
Rapportera
"�lskar att betala för att få pissa" kan man inte göra båda? Som tur är har jag beställt mina magiska byxor som alltid har en femma liggande i fickan. :D
Rapportera
Rapportera
Men va är problemet? Det är välbara att betala... Eller städa toaletten efter dig, vilket väljer du?
Rapportera
Rapportera
Taxiföraren, ...... det handlar inte om att inte vilja handla. eller att handla säkert. och jag är absolut inte snålare för att jag betalar med kort. kontanter är förbi, det är mycket enklare med kort, så enkelt är det. Anledningen att du inte gillar det kanske har med ditt yrke att göra, inte lika lätt att få dricks då folk inte riktigt kan säga "behåll resten" längre?
Stackars dig, fast med den attityden du har så varför skulle folk vilja ge dig dricks ändå? NU HANDLAR DENNA DISKUSSIONEN OM EN MYNTTOALETT och inte om korthandel...........
Rapportera
Stackars dig, fast med den attityden du har så varför skulle folk vilja ge dig dricks ändå? NU HANDLAR DENNA DISKUSSIONEN OM EN MYNTTOALETT och inte om korthandel...........
Rapportera
Skaffa kontanter och sluta lyssna på vad bankerna bankar i dig för strunt-info om att man bara ska betala med kort för att det är säkert. E så trött på människor som resonerar som följande: "jag-är-så-snål-så-jag-betalar-bara- med-kort"-attityden. Ni som bara betalar med kort lurar bara er själva. Att ta det till en sån nivå att ni inte ens kan köpa en kaffe för 10spänn eller pinka för att ni inte går om kring med kontanter längre är absurt. MONEY TALKS kreditcards WAlk!
Rapportera
Rapportera
Men hallå, är det verkligen värt så mycket att få pinka på en toalett? Gå ut i buskarna istället, det är både billigare och fräschare än på de flesta köpcentrum jag har besökt!
Rapportera
Rapportera
I t ex Spanien (Barcelona i mitt fall) är det inga avgifter i de köpcenter jag varit på i alla fall. Vissa är inte alltför rena men i de flesta fall har det varit tillräckligt ok och jag varken sett någon bära på en massa toarullar eller tvål från toaletterna.
Varför tar man inte betalt för parkering utanför på alla ställen? Tänk vad snöröjning, sandning, sopning, saltning, asfaltering, linjemålning etc kostar!
Rapportera
Varför tar man inte betalt för parkering utanför på alla ställen? Tänk vad snöröjning, sandning, sopning, saltning, asfaltering, linjemålning etc kostar!
Rapportera
estryälsåghbn: På min arbetsplats (biograf) har vi 2st kundtoaletter. Idag hade vi ca: 700besökare vi fick byta toalettpapper på 1 av toaletterna. i morgon blir det nog på den andra. Tvål använder (tyvärr) inte ens hälften av toabesökarna. Så vi räknar lite lätt tvål & papper för EN toalett 5kr en person (anställd i annan butik/vakmästare i gallerian) som kollar till toaletten 3ggr per dag á 20min = 1 tim och vi säger att denna får 80kr för detta. Så då har vi en kostnad på 85kr per dag. okey 50öre kanske va lite väl lågt. Giraffen har enligt hemsidan 30 butiker, så då blir summan 2kr och 80öre per dag. Kan man inte lägga det? Sen kan denna servicen säkert bakas in i deras städbolag alternativt överenskommelse med butikerna och hyresavdrag. Lägga på 20öre på alla produkter ? Finns många lösningar.
Rapportera
Rapportera
@Rickard: 50öre per dag och butik? Skall täcka papper, tvål och städning. Visst med 1000 butiker, men då räcker nog inte en toalet heller. :P
Rapportera
Rapportera
estryälsåghbn: �r du säker?
Fy va tråkig diskussionen blir här.
Självklart skall en toalett hållas ren m.m.'
Samtidigt kan man förstå att en toalett som har myntinkast är krångligt idag när alla inte har lösa mynt på sig, och det oftast är lite krångligt att få tag på. och i en galleria där butikerna vill ha en, och tjänar pengar på en så borde man kunna finansiera en toalett i hyran till butikerna. beroende på hur många butiker så KAN det bli billigt från 50öre per dag per butik.
Rapportera
Fy va tråkig diskussionen blir här.
Självklart skall en toalett hållas ren m.m.'
Samtidigt kan man förstå att en toalett som har myntinkast är krångligt idag när alla inte har lösa mynt på sig, och det oftast är lite krångligt att få tag på. och i en galleria där butikerna vill ha en, och tjänar pengar på en så borde man kunna finansiera en toalett i hyran till butikerna. beroende på hur många butiker så KAN det bli billigt från 50öre per dag per butik.
Rapportera
Verkar som visa av er här inte skiter hemma utan vill gå ut och göra det gratis. Papper kostar pengar!
Rapportera
Rapportera
Jag hoppas verkligen några av er här inne får problem med akut ränneskita nu i mellandagarna, så får vi se hur kul ni tycker det är att "springa till en kassa i någon butik och fråga om du kan få ta ut 5kr på ditt kort så du kan gå på toa" eller eventuellt att ni inte hinner bara för att ni måste lösa 5kronan, så ni får skita på er.
Merry X-Mas.... Ta lärdom av Göteborgs kommun som istället startat samarbete med vissa restauranger/cafer för att skapa fler toalett möjligheter för konsumenterna. (de inne på restauranger/cafer är gratis) http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/miljo_o_kretslopp%2Coffentliga_toaletter_blir_fler_och_lattare_att_hitta_med_nya_skyltar/
Rapportera
Merry X-Mas.... Ta lärdom av Göteborgs kommun som istället startat samarbete med vissa restauranger/cafer för att skapa fler toalett möjligheter för konsumenterna. (de inne på restauranger/cafer är gratis) http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/miljo_o_kretslopp%2Coffentliga_toaletter_blir_fler_och_lattare_att_hitta_med_nya_skyltar/
Rapportera
Niklas: I köpcentrum finns det ju vanligtvis butiker överallt som kan växla pengar... det kan väl inte handla om särskilt många meter?
Rapportera
Rapportera
Alltså, ärligt talet, det handlar nog mer om att det är jävligt opraktiskt än att det kostar pengar. Varför inte utrusta toaletterna med en kortläsare, införa någon slags SMS-upplåsning eller smidig lösning för kunden om man nu måste ta betalt. Jag har heller aldrig några kontanter på mig så det blir alltid så dumt... Man får gå bort till receptionen och växla i de fall man faktiskt har pengar annars får man köpa något bara för att kunna gå på toa. De får gärna ta 5:- av mig men jag som kund måste ha fler alternativ än att bara kunna lägga i en 5-krona.
Rapportera
Rapportera
5:- för att pinka!!
Helt rätt av centrumet!
Om det vore gratis skulle du nog få se hur folk skitar ner och snor toapapper etc.
Det har man nog sett där det varit gratis så håll på 5 kronan för böveln!!
Rapportera
Helt rätt av centrumet!
Om det vore gratis skulle du nog få se hur folk skitar ner och snor toapapper etc.
Det har man nog sett där det varit gratis så håll på 5 kronan för böveln!!
Rapportera
"Snigel, 2007-12-21 17:21:18:
Jag förstår mig inte på varför ni ser toaletten som någon gratis rättighet. Ska ni ha gratos produkter i köpcentret också kanske?"
Om det är olagligt att skita offentligt så måste man väll fan ha en gratis toalett lätt tillgänglig?
Rapportera
Jag förstår mig inte på varför ni ser toaletten som någon gratis rättighet. Ska ni ha gratos produkter i köpcentret också kanske?"
Om det är olagligt att skita offentligt så måste man väll fan ha en gratis toalett lätt tillgänglig?
Rapportera
Jag förstår mig inte på varför ni ser toaletten som någon gratis rättighet. Ska ni ha gratos produkter i köpcentret också kanske?
Rapportera
Rapportera
Benny,
Det var nedanstående jag kommenterade inget annat.
Political Shopper, 2007-12-11 18:40:27:
Nej, jag tycker att det är ett dåligt råd. Jag tycker att man ska gå hem istället
Rapportera
Det var nedanstående jag kommenterade inget annat.
Political Shopper, 2007-12-11 18:40:27:
Nej, jag tycker att det är ett dåligt råd. Jag tycker att man ska gå hem istället
Rapportera
Kryckan: I sådana fall finns det väl alternativ till just denna betaltoan inom 43 km? �tminstone nån buske eller liknande? =)
Rapportera
Rapportera
Political Shopper,
Alla har inte en blåsa som gör att man kan vänta en och en halvtimme eller 43 Km.
Rapportera
Alla har inte en blåsa som gör att man kan vänta en och en halvtimme eller 43 Km.
Rapportera
Nej, jag tycker att det är ett dåligt råd. Jag tycker att man ska gå hem istället så att företagen förlorar ca 10000% av det man skulle betalat i toalettspärren. Det är vad de flesta gör ändå. Eller så går jag på toaletten i en resturang om jag äter ute också och då är det oftast gratis, om det inte är någon hamburgarresturang.
Rapportera
Rapportera
Rickard, I mitt fall var det snurrhjul som i T-banan i Stockhoilm förr.
Rapportera
Rapportera
Kryckan, Hoppa över ett myntinkast?
Rapportera
Rapportera
Gör som jag gjorde, hoppa över och betala efteråt.
Det är fel i alla fall att man skall behöva betala.
Rapportera
Det är fel i alla fall att man skall behöva betala.
Rapportera
jag tycker det skall vara gratis för alla att gå på offentliga toaletter. finns det hemlösa som är där, kan man ju kameraövervaka toaletterna lite bättre. men 5 spänn på toalett besök handlar oftast inte om snålhet utan om att hitta denna 5;a i fickan när man inte hinner hem för att gå på toa!
Rapportera
Rapportera
Det är roligt att läsa allas kommentarer för det verkar bara vara jag som tycker att företagen på giraffen, som tjänar ohyggligt mycket pengar på oss konsumenter gemesant skulle kunna betala för den servicen. Och till Kron-Kalle, jag vet inte om du har läst mitt inlägg eller mina kommentarer men jag har aldrig sagt att det är dyrt. Det handlar inte om snålhet, det är bara väldigt opraktiskt. Jag har ALDRIG kontanter på mig, jag har inte ens ett myntfack i min plånbok. Får jag något skrammel över skänker jag det oftast till bättre behövande.
Rapportera
Rapportera
Kan icke hålla med att det är dyrt att betala 5 kr för ett toalettbesök, du får väl se till att ha med dig lite växel var gång du är i stan istället. Men vissa är för snåla för att ha med sig småmynt.
Rapportera
Rapportera
Rickard: Jag hyser inget hat mot någon samhällsgrupp. Stor skillnad mellan att inte vilja ha med somliga att göra och att faktiskt "hata" dom. Låt oss inte glömma vad diskussionen gäller. Avgift på offentliga toaletter....
*hivar över en 5-krona*
Rapportera
*hivar över en 5-krona*
Rapportera
mig - Ja troligtvis? Vad har det att göra mot ditt hat mot missbrukare med flera?
Rapportera
Rapportera
Vad sägs om en offentlig ursäkt för att kalla missbrukare för drägg? Lite medmänsklighet kanske?
Rapportera
Rapportera
Gunnar! Du har ett alternativt till när du går till Giraffen... Se till att ha en 5-krona i fickan ;)
Självklart hade jag tyckt det varit kanon om all form av service i gallerior och på offentliga platser hade varit gratis.
Mitt eget ego sätter jag nog först, framförallt när jag är pissnödig.
Rapportera
Självklart hade jag tyckt det varit kanon om all form av service i gallerior och på offentliga platser hade varit gratis.
Mitt eget ego sätter jag nog först, framförallt när jag är pissnödig.
Rapportera
Grima: Folk som har IBS talar oftast inte om det med sin omgivning. Det är en "bajs" sjukdom som är tabu belagd. Hoppas netdoktor duger som referens annars får du väl fråga din läkare vid nästa besök. som jag sa vissa av dem har attackerna inte alla. men det e rillräckligt mångahttp://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3277
Rapportera
Rapportera
Jag tycker det är bara att det kostar det drabbar ingen fattig. Pinka mer och gör någon rik.
Rapportera
Rapportera
Ekis; Att en femtedel av svenska folket skulle ha en sjukdom (som jag för övrigt personligen aldrig hört talas om) och akuta magproblem låter som en fabrikation. Källa?
Rapportera
Rapportera
jåhan, var du ironisk eller vad menar du? Om jag är i en butik och ska köpa en vara som jag tycker är för dyr så kan jag ju alltid skita i varan eller gå till en annan butik. Om jag blir skitnödig på Giraffen har jag ju bara alternativen att försöka ta ut 5:- på mitt VISA-kort eller skita ner mig.
Rapportera
Rapportera
Har ni hört talas om IBS? Det är en "sjukdom" som ca: 20%av befolkningen har. För vissa av dem innebär det akuta diarre attacker. Har man då inte 5:- löst är man rätt körd. Att ställa sig i kö för att växla är ingen idé, och på många ställen blir de butiker som ligger närmast irriterade på alla som ska växla och vissa börjar neka att växla. Så det är EN bra anledning till varför det inte riktigt fungerar.
Rapportera
Rapportera
Att betala 5 spänn för att slå en drill är väl rätt okej med tanke på att klotter och annat förekommer i allt för stor omfattning. Tycker du inte att det är okej, använd dig inte av toan. Det är värre med företag där mn tar ut en oskälig kostnad för en vara där du inte har nått val men det har du här.
Rapportera
Rapportera
Betalar gärna ex 2kr max 5kr för ett toalett besök men då väntar jag mig rena och frächa tolatter väl på fyllt av allt.
Men är det ostädat så vill jag inte äns besöka dom ännu mindre betala.
Rapportera
Men är det ostädat så vill jag inte äns besöka dom ännu mindre betala.
Rapportera
"mig" - du kanske ska försöka se lite längre än ditt eget ego när det gäller människor. Pundare är också människor, fast de har det inte lika lätt i livet som du har. Att du slipper se dem innebär inte automatiskt att de försvinner, och att du tycker det är jobbigt att se dem tyder väl ändå på att du har ett samvete och lider av lite medmänsklighet. Att man ska betala 5:- för att utföra ett naturligt behov på ett köpcentrum handlar inte om pengar för min del, det handlar inte om pundare utan det handlar om att det är sniket och väldigt opraktiskt, jag skulle tom kunna sträcka mig så långt och säga att det påverkar försäljningen negativt. Upplevelsen försämras och jag kan bara tala för egen del när jag varit pissnödig och jag inte haft någon 5:- tillgänglig, när kön till Maxis reception varit skitlång och jag inte orkat springa runt och försökt att ta ut 5:- med mitt VISA-kort. Den gången slutade det med att jag åkte hem.
Rapportera
Rapportera
Jag tycker heller inta att det borde kosta nåt att gå på toaletten i affärer. Men det har väl varit så här i typ 30 år och det lär knappast ändras? Att pundare och annat folk skull ehänga där är en dålig undanflykt. man har ju faktiskt säkerhetspersonal och kameror i gallerior. Sen handlar detta om Kalmar där inget stort pundarproblem existerar.
Rapportera
Rapportera
"mig" - tycker du ser det jäkligt konstigt... �r det bättre då kanske att missbrukaren använder en gratis toalett som ingen besöker och aldrig blir hittad när han är "halv döende" då ? eller tror du att han inte hade missbrukat om toaletten kostade 5kr?
Synd det är om dig när folk är döende, stackars dig som får se det...ush... vi kanske skulle typ.. "trolla bort" dem från samhället?
Rapportera
Synd det är om dig när folk är döende, stackars dig som får se det...ush... vi kanske skulle typ.. "trolla bort" dem från samhället?
Rapportera
gunnar!
självklart inte, men dom ska inte vara på min toa när jag ska pissa.. Varit med om att hitta en halvdöd pundare på en gratistoalett. Tror inte han hade valt den om det kostade pengar.
Finns för och nackdelar med allt.
Rapportera
självklart inte, men dom ska inte vara på min toa när jag ska pissa.. Varit med om att hitta en halvdöd pundare på en gratistoalett. Tror inte han hade valt den om det kostade pengar.
Finns för och nackdelar med allt.
Rapportera
Att ta betalt så länge man håller extra fräscht är väl ok.
Men att hålla på som större köpcentrum gör är bara vidrigt.
Rapportera
Men att hålla på som större köpcentrum gör är bara vidrigt.
Rapportera
Och till signaturen mig, det är ju mycket bättre att stadens utslagna står och pissar vid entren istället. Mycket trevligare...
Rapportera
Rapportera
x-man, det kostar ju att underhålla hela gallerian, inte bara toaletterna. Med andra ord vore det ju på sin plats med ett inträde när man ska handla. Det borde inte heller vara gratis att parkera. Det borde kosta en slant att låna en vagn, för de måste ju också underhållas.
Rapportera
Rapportera
Hehe jag brukar hålla mig. Jag tror inte det kostar 5 kr plus andra intäkter företagen får när vi handlar. De flesta toaletter är ju ändå inte så fräscha. Jag har begärt tillbaka mina 5 kronor i Kista Gallerian. Att killar går gratis är inte särskilt schysst. Det är alltså extra vidrigt att städa efter tjejer, helt tydligt. I andra länder är toaletterna gratis och minst 10 ggr bättre, i Malaysien tex.
Rapportera
Rapportera
tycker det är kanon... detta gör att endast dom som behöver nyttja toaletterna gör det, och inte massa annat drägg i form av missbrukare etc.
Rapportera
Rapportera
Men snälla... det kostar ju att underhålla dessa toaletter... städning, papper, tvål... Tänk efter.
Rapportera
Rapportera
I de flesta gallerior jag sett har det funnits "pissoarer" som är gratis, medan de "inburade" toaletterna kostar pengar att använda. Kan dock hålla med om att det är lite sniket att ta betalt för toabesök, även om pissoarerna är en bra gratisservice...
Rapportera
Rapportera
Jag kan hålla med om att i en galleria så borde det vara gratis. Dem vill väl ha dit kunder?
Rapportera
Rapportera
Rapportera kommentaren:
Veckans fråga
Har möjligheten att handla via internet ändrat dina konsumtionsvaror?
Pål Burman, VD, Fairshopping.se.
Innovativ kundvård på webben - när kundklagomål blir affärsutveckling.
Klicka här för att se klippet!
Se Fairshoppings VD prata om uppsökande kundvård!
Klicka här för att se klippet!
............................................
Hur besvarar jag som företag ett inlägg på Fairshopping?





5:- för att pinka, Giraffen köpcentrum
Share
Tweet
Skickat till Giraffen Köpcentrum 2007-12-04 12:09:17